رئیس پارک علم و فناوری یزد ،تامین منابع برای توسعه شرکت های دانش بنیان استان را خواستار شد

رئیس پارک علم و فناوری یزد گفت: برای توسعه و گسترش فعالیت شرکت های دانش بنیان حوزه آی سی تی در استان به حمایت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیاز است.

به گزارش یزدی نیوزداریوش پورسراجیان در نشست مشترک شرکت ها، استارتاپ ها و فعالان حوزه آی سی تی استان که با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در تولید و اشتغال و بدون اشاره به منابع مورد نیاز، افزود: تقویت و گسترش شرکت های دانش بیان بسیار ضروری است و مسوولان باید حمایت و همکاری کنند.

وی با ییان اینکه پارک علم و فناوری استان فعالیت خود را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرد، ادامه داد: بخش قابل توجهی از فعالیت های پارک در حوزه مهم آی سی تی است و حتی به عنوان یک مرکز تخصصی در این بخش نگاه می شود.
این مسوول به اقدام های انجام شده در پارک اشاره کرد و یادآور شد: حضور فعال در نمایشگاه ها و نشست های تخصصی و همچنین جلسه های مختلف با متخصصان حوزه آی سی تی انجام شده است .
پورسراجیان ادامه داد: توسعه و گسترش فعالیت شرکت های دانش بنیان در حوزه یادشده به خاطر ظرفیت های خوبی که در استان وجود دارد ادامه خواهد یافت و نقش اساسی در شکوفایی استعدادها و ایجاد اشتغال دارد.
هم اکنون ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در استان یزد وجود دارد که نیمی از آنها در حوزه آی سی تی فعالیت می کنند.
نشست نشست شرکت ها، استارتاپ ها و فعالان حوزه آی سی تی یزد با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، استاندار یزد و فعالان این عرصه در سالن اندیشه استانداری برگزار شد. 
دیدار با آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، افتتاح طرح های مختلف ارتباطی روستایی و شرکت در نشست شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از برنامه های سفر ۲ روزه آذری جهرمی به یزد است.

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..