رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد:

دغدغه اقتصاد مقاومتی در همه کشورهای دنیا وجود دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد با بیان اینکه هرکشوری برای توسعه باید دغدغه اقتصادی داشته باشد گفت: همه کشورها دغدغه اقتصاد مقاومتی دارند.

به گزارش یزدی نیوز حمیدرضا نصیری‌زاده در گردهمایی صنعتگران و فعالان اقتصادی استان با بیان اینکه رسیدن به توسعه نیاز به الگوی خاص دارد اظهار داشت: الگوی توسعه برای هرکشوری متفاوت است و باید با توجه به فرهنگ، توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و … الگویی برای توسعه کشور طراحی کرد.

وی با بیان اینکه رسیدن به تعادل داخلی و ثبات قیمت ‌ها همچنین مواجه نبودن با تورم و بیکاری از اهداف عمده اقتصادی است ادامه داد: رسیدن به تعادل خارجی به صورتیکه ارزش کالاهای وارداتی و صادراتی یکسان باشد یا دارای تعادل نسبی و درآمد نیز بین اقشار مختلف جامعه به صورت عادلانه توزیع شود باید به صورت هدف در اقتصاد دنبال شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی یک الگوی علمی و بومی از اقتصاد ارائه دادند اظهار داشت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی است و این الگو نه تنها در شرایط تحریم بلکه در همه دوران برای کشور مفید و موثر است.

وی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد افزود: اقتصاد مقاومتی اقدامات تدافعی و  تهاجمی است که ضمن تکیه بر داشته ها و امکانات، الگوی علمی متناسب با نیازهای جامعه است.

نصیری‌زاده با بیان اینکه بسیاری از کشورها نیز برای حل مشکلات اقتصادی خود و توسعه همه جانبه به دنبال چنین اقتصادی هستند اضافه کرد: الگوی اقتصادی در ایران به نام اقتصاد مقاومتی معرفی شد تا مقاوم سازی استحکام پایه اقتصاد را دنبال ‌کند و در شرایط تحریم و غیر تحریم برای ما کارساز باشد.

وی با اشاره به نقش دولت ها در تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: اقتصاد مقاومتی از سال ۸۹ که آغاز بحران‌ها در کشور بود آغاز شد اما مورد توجه نشد تا سال ۹۲ که ابلاغ شد و دولت موظف به تسهیلگری شد.

نصیری زاده عنوان کرد: دولت باید تسهیل گر باشد و شرایط برای بخش غیردولتی نیز فراهم شود تا بتواند نقش خود را در فعالیت‌های اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد با بیان اینکه یکی از رویکردهای دولت در استان بررسی و رفع مشکلات بخش خصوصی، تعاونی و غیردولتی است تصریح کرد: جلسات اقتصاد مقاومتی در استان به این موضوع و رفع مشکلات اختصاص یافته تا راه را برای فعالیت‌های اقتصادی تسهیل کند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..