مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان خبر داد؛

آموزش سالانه ۴۰ هزار نفر در مراکز فنی حرفه‌ای یزد

مدیر‌کل فنی و حرفه‌ای استان یزد با بیان این‌که بیش از 80 درصد حرفه آموزان فنی و حرفه‌ای در بازار کار فعال هستند، گفت:‌ سالانه 35 تا 40 هزار نفر در مراکز دولتی و آزاد فنی و حرفه‌ای استان آموزش می‌بینند.

به گزارش یزدی نیوز«علی‌آقا افضلی» در جریان دیدار با مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد، اظهارکرد: رسالت فنی و حرفه‌ای، آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر برای ورود نیروی کار به جامعه است که این رسالت به نوعی فراموش شده است .

وی افزود: امروز متاسفانه اکثر فارغ التحصیلان ما بیکار هستند و این در حالی است که می‌توان با تربیت نیروی ماهر و متخصص به نوع در جهت اشتغال آنها گام برداریم .

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: مخاطبان ما در فنی و حرفه‌ای اقشار مختلف مردم هستند که زندانیان، زنان سرپرست خانوار، جوانان و نوجوانان، روستائیان از جمله‌ای گروه‌ها هستند که بر اساس آمارها بیش از ۸۰ درصد از آموزش دیدگان در بازار کار فعال شدند .

آقا افضلی تصریح کرد: سالانه ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر با ۱۶ مرکز دولتی و ۳۵۰ آموزشگاه آزاد در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان آموزش می‌بینند که ما معتقدیم باید آموزش‌ها متناسب با نیاز بازار کار باشد .

وی گفت: در اقدامات اخیر ما قرار داده شده است که بر اساس نیاز سنجی به نوعی آموزش‌ها صورت گیرد که روحانیون و مساجد می‌توانند نقش مهمی در این زمینه باشند .

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان یزد بیان کرد: ما آموزش را به بخش‌های مختلف داشته‌ایم که توجه به حاشیه شهرها و آموزش آنها توسط تیم‌های سیار به عنوان برنامه‌های اصلی ما است .

آقا افضلی گفت: ما معتقدیم که آموزش‌های صورت گرفته بایستی هدفمند باشد و بر اساس بررسی‌ها این برنامه‌ها صورت گیرد .

وی ادامه داد: در راستای تقویت بخش خصوصی نیز آموزش‌هایی در این زمینه داشته‌ایم که در کل استان نیز فعال شدند و مربی و دانش‌آموز جذب کرده‌ایم .

حجت الاسلام «فیروز گرج» مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد خاطرنشان کرد: ما در استان ۸۱۰ کانون فرهنگی هنری داریم که در آن به دنبال ایجاد فضایی در راستای پرورش نیروی متخصص هستیم .

وی افزود: ما می‌توانیم با همکاری مراکز فنی و حرفه‌ای در استان به نوعی در راستای ایجاد اشتغال گام برداریم .

منبع:ایسنایزد

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..