رییس دانشگاه یزد خبر داد؛

تدوین برنامه جامع ورود فارغ التحصیلان به بازار کار در یزد

رییس دانشگاه یزد با بیان رفع بسیاری از مشکلات نیازمند همکاری و همراهی سایر بخش‌ها با دانشگاه‌ است، گفت: اقدامات گسترده ای برای ورود فارغ التحصیلان به بازار کار انجام شده است.

به گزارش یزدی نیوز«محمدصالح اولیا» با بیان این‌که دانشگاهیان از قبل و بعد از انقلاب نقش بسیار زیادی در پیروزی و پیشرفت ایران و انقلاب داشتند، اظهار کرد: دانشگاهیان در طول سالهای پس از انقلاب خدمات و فعالیت های بسیار تاثیرگذاری در کشور انجام داده اند .

وی افزود: جامعه دانشگاهی ما این افتخار را دارد که در حد توان خودش به وظایفش عمل کرده و شاید در این شرایط، بهترین دفاع از انقلاب کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است و اینکه بتوانیم به وظایف خودمان عمل کنیم و دستاوردها را در صحنه عمل نشان دهیم .

رییس دانشگاه یزد به دغدغه‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نسبت به مباحث کارآفرینی دانشگاهیان و بحث فرهنگی آنها اشاره کرد و گفت: مجموعه دانشگاه‌های استان یزد این تلاش را انجام دادند که بتوانند فارغ التحصیلانی تربیت کنند که آمادگی بیشتری برای ورود به بازار کار داشته باشند .

اولیا تصریح کرد: خیلی از فعالیت‌های کارآفرینی را ما به وسیله مراکز رشد، فناوری، شتابدهی وارد دانشگاه‌ها کردیم و به این وسیله زمینه حضور و ورود دانشجویان به بازار کار را فراهم کردیم .

وی ادامه داد: در حوزه پژوهشی هم تلاش شده که پژوهش‌های ما به سمت پژوهش‌های کاربردی حرکت کرده و زمینه‌ای فراهم کردیم که بسیاری از مشکلات به وسیله پژوهش‌های کاربردی صورت گرفته برطرف شود .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بخش مهمی از مسائل و مشکلاتی که در جامعه داریم، فراتر از نقش آفرینی دانشگاه‌ها است و اگر زمینه اشتغال در جامعه نباشد و رکود داشته باشیم بهترین فارغ التحصیلان ما با بالاترین سطح توانایی هم نمی توانند کار به جایی ببرند .

وی تصریح کرد: شاید درست نباشد که همه مشکلات را از طرف دانشگاه‌ها بدانیم و لازم است که یک نمونه‌ای از کل جامعه ارائه کنیم به ویژه اینکه در حوزه‌های کارآفرینی هم به همین شکل است .

رییس دانشگاه یزد گفت: باید بپذیریم که بخش مهمی از عملکرد فارغ التحصیلان و اساتید ما مربوط به شرایط اقتصادی جامعه دارد و باید جامعه این امکان را فراهم کند که ما بتوانیم نقشمان را به خوبی در جامعه پیدا کنیم .

وی ادامه داد: الان در فصل بودجه هستیم و این نگرانی وجود دارد که نهاد آموزش عالی در کشور مظلوم واقع شود و شاید نسبت به خیلی از سازمان‌هایی که دارای بضاعت مالی بیشتری هستند، توجه کمتری صورت گیرد .

اولیا گفت: توجه به نهاد آموزش عالی و دانشگاه می‌تواند زمینه‌ای را فراهم کند که ما هم به وظیفه خود به درستی عمل کنیم و باید به سمت رفع ضعف‌های خود حرکت کنیم ولی اینکه مجموعه دستگاه‌ها با بی تفاوتی نسبت به دانشگاه‌ها فعالیت کنند، تاثیر فعالیت‌های دانشگاه‌ها را کم می‌کند .

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..