اتحادیه پستی جهانی موضوع مسابقه نامه نگاری سال ۲۰۱۸ را اعلام کرد

اتحادیه پستی جهانی با اعلام موضوع چهل و هفتمین دوره مسابقه نامه‌نگاری، خواستار مشارکت نوجوانان سراسر دنیا در این برنامه شد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، اتحادیه پستی جهانی (UPU) با هدف افزایش آگاهی جوانان از اهمیت و نقش خدمات پستی در جامعه و نیز ترویج فرهنگ مکاتبه، همه ساله مسابقه نامه‌نگاری ویژه نوجوانان را با انتخاب موضوعی خاص در سطح بین‌المللی برگزار می‌کند.

ترابی مدیرکل روابط عمومی این شرکت در همین ارتباط گفت: "تصور کنید نامه‌ای هستید که در زمان سفر می‌کنید؛ قصد دارید چه پیامی به خوانندگان خود منتقل کنید؟" از سوی اتحادیه پستی جهانی به عنوان موضوع مسابقه نامه نگاری سال ۲۰۱۸ اعلام شده است.

وی همچنین تصریح کرد: شرکت ملی پست همانند سال های گذشته با مشارکت فعالانه در این برنامه جهانی، سعی دارد تا نوجوانان ایرانی را با مزیت ها و خدمات پستی آَنا ساخته و فرهنگ مکاتبه را جایگزین مراجعه نماید.

مدیرکل روابط عمومی شرکت ملی پست تأکید کرد: در همین راستا به منظور برگزاری هر چه بهتر این مسابقه فرهنگی و ترغیب حداکثری نسل نوجوان به شرکت در این رقابت جهانی، با هماهنگی های صورت گرفته بین سازمان ها و نهادهای موثر در این زمینه، وزارت های ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مسابقه با شرکت ملی پست همکاری می نمایند.

وی همچنین با یادآوری این نکته که موضوع انتخاب شده بسیار مهم و جذاب بوده و انشای برگزیده می تواند در سطح بین المللی بسیار اثربخش باشد افزود: کمیته های استانی متشکل از سازمان های مشارکت کننده مسئولیت هماهنگی های لازم به منظور برگزاری مسابقه را بر عهده دارند.

ترابی درخصوص شرایط شرکت کنندگان در این مسابقه گفت: براساس اعلام اتحادیه پستی جهانی، نوجوانان دارای حداکثر ۱۵ سال می‌توانند در این مسابقه به رقابت پرداخته و از جوایز ارزشمند آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان این که نامه‌های ارسالی باید به صورت دست نویس و یک رو بوده و موارد مربوط به نامه‌نگاری نظیر درج آدرس گیرنده و فرستنده، تاریخ و امضای پایانی را رعایت نموده افزود: نامه ها حداقل در ۲ صفحه و حداکثر در ۴ صفحه A4  باشد .

ترابی از شرکت کنندگان خواست تا مشخصات خود را به طور کامل درج و یک شماره تماس در دسترس را نیز ارسال نمایند.

مدیرکل روابط عمومی همچنین با بیان این که شرکت ملی پست به منظور تسهیل و تسریع فرایند ارسال،  پاکت های ویژه ای را برای این مسابقه طراحی نموده که در دفاتر پستی و مراکز کانون فکری کودکان و نوجوانان و مدارس به صورت رایگان قابل تهیه است تاکید کرد: شرکت کنندگان نامه های نوشته شده را در این پاکت ها که در قالب سرویس پست جواب قبول طراحی شده قرار داده و بدون هیچ گونه پرداخت وجهی به صندوق های پستی سطح معابر انداخته و یا به نزدیک ترین دفتر پستی تحویل دهند.

ترابی مهلت شرکت در مسابقه نامه‌نگاری ۲۰۱۸ اتحادیه پستی جهانی را دوازدهم اسفندماه سال‌جاری اعلام و عنوان کرد: هیات داوران از میان نامه های ارسالی، نامه برتر را در سطح داخلی انتخاب و به منظور شرکت در رقابت بین‌المللی به اتحادیه پستی جهانی ارسال می‌نماید.

وی با اشاره به این که اتحادیه برای این رقابت جوایز ارزشمندی را در نظر گرفته است افزود: مدال‌های طلا،‌ نقره و برنز به ترتیب به نفرات اول تا سوم بین المللی تعلق خواهد گرفت؛ همچنین به دیگر انشا‌های برتر گواهینامه‌ و جوایزی اهدا خواهد شد.

ترابی با بیان این که در سطح ملی ۲۲ نامه برتر تمبر طلا و نقره دریافت خواهند نمود عنوان کرد: همچنین به ۱۰۰ اثر بعدی جوایز ارزنده ای تعلق خواهد گرفت.

وی از تمامی نوجوانان علاقمند و باذوق ایرانی دعوت به شرکت در این رقابت جهانی نمود و اظهار امیدواری کرد:برنده مسابقه نامه نگاری ۲۰۱۸، یکی از نوجوانان فرهیخته ایرانی باشد.

شایان ذکر است علاقمندان می توانند آثار خود را به صندوق پستی ۸۸۱۱-۱۵۸۷۵،روابط عمومی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران ارسال نمایند.

منبع:اداره کل پست یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..