توسعه گردشگری ‌یزد نیازمند توجه و مشارکت جمعی دارد‌

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری در یزد نیازمند توجه و مشارکت جمعی دارد، گفت: زیرساختهای گردشگری یزد تقویت می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزفاطمه دانش یزدی عصر امروز در نشست شورای اداری استان یزد که با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نیرو، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد، اظهار داشت: گستردگی صنعت گردشگری سبب شده که تنها میراث فرهنگی درگیر آن نباشد و نیاز به آموزش و فرهنگ سازی و توجه همه ارگان‌های مرتبط در این زمینه وجود دارد. 

وی افوزد: بهره گیری از پتانسیل‌های موجود در عرصه گردشگری نیازمند توجه بیشتر است و به ویژه‌ای که اینکه این صنعت بیشترین بهره وری را دارد و باید به آن توجه لازم صورت پذیرد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خاطرنشان کرد: بخشی از دغدغه‌های استان یزد در راستای رشد و توسعه پایدار و کاهش بیشکاری مربوط به همین بخش گردشگری است. 

دانش یزدی افزود: بهبود زیرساخت‌های گردشگری از جمله بهبود استانداردهای کیفی و کمی شهری از سیستم حمل و نقل و هتل‌ها و مراکز اقامتی تا مبلمان شهری چه از سخت افزاری و چه نرم افزاری نیازمند بهبود و تغییر است. 

وی ادامه داد: بحث اقامت گاه‌های بومی در استان یزد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید این موضوع به عنوان یک زیرساخت بسیار مهم در توسعه گردگشری استان مورد توجه باشد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: این حوزه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد که گردشگری به عنوان یک ظرفیت در توسعه استان مطرح باشد. 

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..