۹۲ درصد جمعیت شهری کشور تحت پوشش آب شرب و سالم هستند

وزیر نیرو با اشاره به ضرورت انتقال جزئیات دستاوردهای انقلاب به جوانان، گفت: امروزه بیش از 92 درصد جمعیت شهری کشور تحت پوشش آب شرب و سالم هستند.

به گزارش یزدی نیوز«رضا اردکانیان» در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی تابان یزد که با حضور«اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهور برگزار شده است، اظهار کرد: توسعه کشور در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی مستلزم همکاری و همراهی تمام بخش‌های خدماتی، حمایتی و مدیریتی کشور است.

وی با اشاره به نقش بخش خصوصی در توسعه اقتصادی کشور، افزود: سیستم بانکی و مجموعه‌های فعال در بخش خصوصی، دولت را کمک می‌کنند تا بیش از پیش وظایف متعهد شده خود را در راستای توسعه اقتصادی و صنعتی کشور انجام دهند.

وزیر نیرو در ادامه با بیان این‌که حراست از دستاوردهای دولت و انقلاب یکی از مهمترین رسالت مسئولان و دست اندرکاران است، گفت: جزئیات دستاوردهای انقلاب به تفکیک در اختیار نسل جدید وجوانان قرار گیرد.

اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در دولت یازدهم و دوازدهم توجه خوبی به بحث آب شده است، تصریح کرد: در مورد سیستم فاضلاب اقدامات گسترده و بنیادی آغاز کردیم.

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از ۴۷ درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند، ادامه داد: باید زمینه ای فراهم شود که بتوانیم از حداکثر فاضلاب بهره‌مند شویم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در موضوع پوشش جمعیت شهری برای استفاده از آب شرب سالم و مطمئن در ابتدای انقلاب جمعیتی حدود ۷۴ درصد تحت پوشش بودند و امروز با جمعیت ۸۰ میلیونی، بیش از ۹۲ درصد جمعیت شهری تحت پوشش آب شرب و سالم هستند.

این مقام مسئول با اشاره به این ‌ که مکانیسم های بسیار خوبی برای خرید تضمینی انرژی های تجدید پذیر در نظر گرفته شده، اظهار کرد: در حدود ۲ و نیم میلیارد دلار قرارداد در این زمینه فراهم کردیم که۷۰ درصد آن سرمایه گذاری بخش خصوصی خارجی و ۳۰ درصد هم سرمایه گذاری داخلی است.

اردکانیان با بیان این که در حال حاضر کرمان و یزد و سایراستانها در تدارک مزرعه های بزرگ خورشیدی هستند، افزود: در عین حالی که ما از همه ظرفیت های دولت و بخش خصوصی استفاده می کنیم و همه شیوه ها از جمله شیرن کردن آب شور، انتقال آب، بارورکردن ابرها و سایر موارد را در نظر داریم ولی همه این مواردبه شرط آن است که ما به اندازه کافی از تضمین اینکه این آبها مشکل ما را به صورت پایدار حل می کند برخوردار باشیم.

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..