مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد:

اجرای طرح تعادل‌بخشی سفره‌های زیرزمینی یزد از نان شب واجب‌تر است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: اجرای طرح تعادل‌بخشی سفره‌های آب زیرزمینی از نان شب برای یزد واجب‌تر است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدمهدی جوادیان زاده عصر امروز در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور معاون اول رئیس جمهور و سه تن از اعضای کابینه دولت در تالار اندیشه استانداری یزد برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی در استان یزد به گونه ای است که اجرای طرح تعادل بخشی از نان شب نیز برای یزد واجب‌تر است.

وی بیان کرد: خاموشی زمستانه چاه‌های کشاورزی از طرح‌هایی بود که در این راستا اجرا شد و صرفه جویی بسیار خوبی به همراه داشت.

جوادیان زاده، همکاری کشاورزان استان یزد برای اجرای این طرح را در همه شهرستان‌ها بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: همکاری کشاورزان استان در اجرای این طرح مثال‌زدنی بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با اشاره به مباحثی که در زمینه مدیریت عرضه آب وجود دارد، بیان کرد: برآوردها نشان می‌دهد که در افق ۱۴۲۵، تنها ۳۰ میلیون مترمکعب آب شرب از منابع آب زیرزمینی در دسترس خواهد بود و این در حالی است که نیاز آبی استان در آن زمان به ۲۴۵ میلیون مترمکعب می رسد.

وی تصریح کرد: این تفاوت‌ها در توان برداشت و میزان مصرف، نشان از بحران جدی آبی در استان دارد و باید از هم‌اکنون در کنار راهکارهای انتقال و تامین آب، مدیریت مصرف را نیز به شکل جدی مدنظر قرار داد.

بخش نظردهی بسته شده است..