وزیر صنعت، معدن، تجارت:

تولید فولاد تا سال ۹۹ به ۳۰۰ میلیون تن می‌رسد

وزیر صنعت، معدن، تجارت گفت: تولید فولاد تا سال ۹۹ به ۳۰۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا شریعتمداری صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه های چادرملو با تبریک سالروز پیروزی انقلاب و تسلیت ایام فاطمیه و معرفی یزد به‌عنوان پایگاه صنعتی کشور، اظهار کرد: دولت در عرصه‌های مختلف به‌ویژه صنعت و معدن خدماتی داشته که مؤثر و مفید بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز معدن چغارت ۷۰۰ متر به عمق زمین رفته و تا پیش از این ظرفیت فولاد منحصر به اصفهان شده بود، گفت: امروز ۳۳ میلیون تن تولید فولاد خام را داریم و ۱۱۰ میلیون تن در زنجیره فولاد با ۶۰ درصد پیشرفت در حال کاریم.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه در سال ۹۹ نیز ظرفیت تولید فولاد به ۳۰۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت، گفت: در تولید مس ظرفیت صفر بود اما امروز ۴۰۰ تن است و در حوزه روی نیز امروز ۴۵۰ هزار تن تولید داریم و آلومینوم ۵۰۰ هزار تن است.

افزایش تولید سنگ‌آهن نیازمند تلاش جدی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه سیمان نیز به ظرفیت ۸۵ میلیون تن رسیده و در کاشی نیز رشد خوبی راداریم، گفت: شرایط کشور به لحاظ رشد بسیار عالی است و کشور در عرصه تولید گام نهاده است . با افتتاح این واحد ظرفیت به ۱۱۰ میلیون تن رسید.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه صادرات نیز افزایش چشمگیری داشته ایم و رشد خوبی در این زمینه به‌دست‌آمده است، گفت: خوشبختانه بخش تولید و صنعت به‌ویژه در عرصه فولاد دارای انگیزه و نشاط است و نگرانی برای افزایش ظرفیت نداریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه اما در زنجیره تولید اندکی نگرانی وجود دارد، گفت: برای افزایش تولید سنگ‌آهن باید تلاش جدی داشته باشیم و مشارکت بخش خصوصی را جلب کنیم.

ذخیره سنگ با مشکل مواجه است

وی تأکید کرد: اگرچه واحدها با مشکل ذخیره سنگ مواجه هستند اما معادن جدید هم کشف‌شده به‌محض اینکه این موضوع قطعیت یابد اعلام می‌کنیم امیدواریم یزد به رتبه نخست خود در این زمینه بازگردد.

شریعتمداری اضافه کرد: واحد جدید تولیدی فولادی در بهره‌وری قدم گذاشته و به‌صورت هات شارژ که صرفه‌جویی جدی در آب و برق دارد، انجام کار می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری گفت: بازچرخانی آب و استفاده از پساب از ویژگی ارزشمند این واحد است، توصیه داریم از چنین واحدهایی حمایت شود و در فرایند بروکراسی اداری گرفتار نشوند.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت باید در مصرف انرژی به‌ویژه آب و برق صرفه‌جویی جدی داشته باشیم و رشد را بادانش و فناوری همراه کنیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..