معاون اول رئیس جمهور در اردکان:

صنعت نیازمند سیاستهای محیطی و درونی است

معاون اول رئیس جمهور گفت: سیاست های محیطی و درونی برای پیشبرد صنعت نیاز است که این سیاستها بسیار بسیار تعیین کننده هستند.

به گزارش یزدی نیوز اسحاق جهانگیری صبح امروز در مراسم افتتاح طرح تولید فولاد یک میلیون تنی چادرملو و واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی چادرملو با اشاره به اینکه صنعت ما نیازمند سیاست های محیطی و درونی است، اظهار داشت: این سیاست ها می تواند بسیار تعیین کننده باشد.

وی عنوان کرد: اگر عملکرد یک بتگاه صنعتی را بررسی کنید، بخشی از عملکرد آنها تحت تاثیر سیاست های درون و برون بنگاهی است بنابراین نمی توان گفت سیاست های پیرامونی بخش صنعت خوب نبوده چون امروز بنگاه هایی داریم که بسیار موفق هستند.

جهانگیری با اشاره به اینکه برخی بنگاه ها نیز ناموفق بوده اند، افزود: بر این اساس باید برای اصلاح سیاست ها دقیقا بدانیم ریشه مشکل کجاست.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سیاست های خارجی تاثیر مستقیم بر فعالیت های بنگاه های اقتصادی دارد، تصریح کرد: بنگاه های اقتصادی به دنبال آرامش، کاهش هزینه ها، رشد فناوری و … هستند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: سیاست خارجی در اختیار دولت ها است و بخش خصوصی نقشی در آن ندارد بنابراین تلاش کردیم سیاست خارجی پیش برنده بنگاه های اقتصادی باشد تا بنگاه ها بتوانند از محاسن آن بهره ببرند و فاینانس داشته باشند.

وی ادامه داد: در سال ۹۲ یک ریال فاینانس نداشتیم اما امروز با نوشته ای از وزیر اقتصاد، فاینانس می گیریم که بیش از ۳۰ میلیارد دلار تاکنون دریافت شده و ۱۲ میلیارد دلار آن گشایش ال سی شده است.

جهانگیری تصریح کرد: موضوع دیگری که تعیین کننده است، سیاست های فرهنگی است که بر تمامی فعل و انفعالات کشور موثر است، اینکه سرمایه گذار را خوب می دانیم یابد ببینیم که به او احترام هم می گذاریم یا نه زیرا این امر در ایجاد انگیزه سرمایه گذاران بسیار حائز اهمیت است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..