المپیاد همگانی ورزشی ـ فرهنگی در نقاط مختلف یزد برگزار می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد از برگزاری ۷۵۰ برنامه فرهنگی ورزشی در ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: المپیاد همگانی ورزشی – فرهنگی در نقاط مختلف یزد برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز مسعود شریعتی بعد از ظهر امروز در نشست ستاد دهه فجر استان یزد با اشاره به اینکه جلسات متعددی برگزار شده و اعضا برنامه‌های خود را اعلام کردند، اظهار داشت: به حمدالله ورزشکاران برای این ایام مشارکت بسیار خوبی از خود نشان داده و می‌دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: بحث ورزش و جوانان جایگاه ویژه‌ای بین جوانان دارد و همیشه منتظر هستند که در این ایام جام‌های فجر را برگزار کنند.

شریعتی با بیان اینکه جام‌های دهه فجر در رشته‌های مختلف و توسط هیئت‌های ورزشی و ورزشکاران در تمام شهرستان‌ها انجام می‌شود، گفت: در تمام سال‌های پس از انقلاب، خوشبختانه این جام‌ها با اشتیاق و شور خاصی توسط جوانان در سراسر استان یزد برگزار می‌شود.

رئیس کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر استان یزد با اشاره به اینکه برنامه‌های متعددی در این زمینه برنامه‌ریزی شده اظهار داشت: حدود ۷۵۰ برنامه در حوزه ورزش و فرهنگ در سراسر استان یزد برگزار می‌شود و در تمام نقاط استان از جمله روستاها هم برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: یکی از برنامه‌های شاخصی که برا این ایام در نظر گرفته شده، همایش پیاده‌روی است که در تمام شهرستان‌های استان یزد برگزار می‌شود.

شریعتی برگزاری همایش کوهنوردی در ۱۳ شهر استان یزد را از دیگر برنامه‌های ورزشی فرهنگی دهه فجر یزد دانست و گفت: برنامه‌های بومی محلی در نقاط مختلف استان هم در این ایام انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اکثر برنامه‌‌های ورزشی در چهارچوب فعالیت‌های مردمی و کمک جزئی اداره ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های عضو این کارگروه انجام می‌شود.

رئیس کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر استان یزد افزود: با توجه به جایگاه نسل جدید در انقلاب و نیاز توجه ویژه به جوانان، بحث برگزاری جشنواره‌های فرهنگی با حضور جوانان، دیدار با خانواده شهدای ورزشکار، دیدار با جوانان حوزه وابسته به خانواده شهدای انقلاب و برگزاری مسابقه نقاشی ویژه نونهالان هم از دیگر برنامه‌های این ایام است.

شریعتی از برگزاری نشست خاطره‌گویی در برنامه‌های ورزشی توسط شخصیت‌های انقلابی، برگزاری مسابقه متن نویسی و نقاشی، دیدار با ائمه جمعه شهرستان‌ها، برگزاری نمایشگاه عکس سیر پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در اماکن ورزشی شخص، برگزاری نمایشگاه عکس و ثبت زندگی شهدای شهرستان توسط سازمان‌های مردم نهاد و همایش بزرگ شکوه انقلاب با حضور جامعه ورزشی خبر داد.

رئیس کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر استان یزد تصریح کرد: سرکشی از خانواده‌های نیازمند در روستاها توسط هیئت‌های ورزشی و ورزشکاران شاخص استان یکی دیگر از برنامه‌های بسیار ویژه در این ایام است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد افزود: تجلیل از قهرمانان ورزشی در این ایام، برگزاری برنامه‌های امدادی و داوطلبانه توسط سازمان‌های مردم نهاد، برگزاری کرسی آزاد‌اندیشی فرهنگی و آزاد اندیشی در حوزه جوانان، اهدای اقلام فرهنگی مرتبط با ایام الله و مشارکت برنامه‌های فرهنگی سایر دستگاه با کمک سمن‌ها هم در این ایام انجام می‌شود.

وی برپایی ایستگاه‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی در طول مسیر و جلسات قرآن را از دیگر برنامه‌های این ایام دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری المپیادهای همگانی ورزشی فرهنگی در تمامی مراکز شهرستان‌ها یکی دیگر از برنامه‌هایی است که به صورت شاخص و با حضور پرشور جوانان برگزار می‌شود.

منبع:خبرگزاری تسنیم یزد

بخش نظردهی بسته شده است..