امام جمعه یزد :

نظام آموزشی و اقتصادی بر مبنای دینداری و اخلاص باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: باید سیستم آموزشی و اقتصادی کشور بر مبنای دینداری، اخلاص، تعهد و تخصص متحول شود تا ترقی مردم ایران را در دنیا و آخرت که از اهداف انقلاب اسلامی است به همراه داشته باشد.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نمازجمعه این هفته یزد با گرامیداشت دهه فجر در باره اهداف انقلاب افزود: انقلاب ایران حرکت جدیدی در جهان اسلام بعد از ۱۴۰۰ سال بود که با هدایت امام خمینی (ره) و با حضور قشرهای مختلف مردم ایران به پیروزی رسید.

وی افزود : انقلاب ایران، انقلاب بود نه کودتا ، بیداری بود نه خیزش، اسلامی بود نه انقلاب ایرانی و در واقع سیاستی است، به سمت اهداف بشریت و بر اساس قرآن همچنان ادامه دارد.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: امام خمینی (ره) حکومت شرعی الهی را تبیین کرد و با انقلاب در درون انسان ها، عقل ها را رشد و به ما قدرت تفکر داد، هرچند که در ادامه برخی از آنها را دنبال نکرده ایم. 
ناصری یزدی با تأکید بر اینکه از خدا باید عظمت بخواهیم، تصریح کرد: امام خمینی(ره) چهره مادی و معنوی انقلاب را نمایان ساخت و هدف اصلی آن را که رسیدن انسان ها به هدف بزرگ و ترقی در دنیا و آخرت بود، به همه معرفی کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد ادامه داد: امروز بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب، شاید خیلی مسائل جامعه نیاز به تحول و بازنگری داشته باشد مثل سیستم آموزشی کشور که باید آسیب های آن شناسایی کرد. 
امام جمعه یزد با تأکید بر اینکه اگر تدبر کنیم این موارد حل می شود ، یادآور شد: دینداری ، اخلاص ، تعهد و تخصص باید در تمامی بخش ها مورد توجه باشد تا برخی فساد ها و هرزگی های موجود در جامعه اصلاح و رفع شود.
ناصری یزدی با تأکید بر لزوم ایجاد تغییر سیستم اقتصادی اظهار کرد: مسئولیت ها را باید به افراد دلسوز ، فکور و نوآور واگذار کرد، دیگر فرصت تامل نیست ، باید جدی عمل کنیم.
خطیب جمعه یزد در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هموازه در سخنرانی نووزی خود سال جدید را نامگذاری می کنند ولی کمتر به آنها توجه شد، ادامه داد: اگر به اصول اصلی انقلاب همچون ولایت ضربه خورده باشد، باید برگردیم و موارد اشتباه را با توکل به خدا و دید بهتر جبران کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: مردم در کنار ولایت و با دلسوزی و اخلاص پیش خواهند آمد تا توطئه دشمنان در برابر انقلاب خنثی شود، این انقلاب با اخلاص و شهادت و گذشت خیلی ها آغاز شد و تداوم دارد و ما هم باید مراعات داشته باشیم.
ناصری یزدی اضافه کرد: نباید شایعات فضاهای مجازی را پذیرفت،دشمنان همیشه بد مردم ایران را می خواهند، ولی خداوند همیشه پشتیبان این انقلاب و مردم است.
وی در ادامه با اشاره به ایام فاطمیه و با تشریح داستان مباهله و جایگاه ویژه همراهان پیامبر(ص) در این جریان یادآور شد: حضرت زهرا(س) خلقت استثنایی خداست و از وجودش انسان های استثنایی آفریده شد.
امام جمعه یزد افزود: ۲ نکته در اینجاست یکی اینکه از زنان فقط حضرت فاطمه (س) و از فرزندان تنها امام حسن(ع) و حسین (ع) و از مردان هم فقط علی(ع) بودند که همه در قرآن آمده و از امیرالمومنین(ع) به عنوان نفس و جان پیامبر(ص) و امام حسن و امام حسین (ع) فرزندان پیامبر(ص۹ تعبیر شده است.
ناصری یزدی ادامه داد: بر این اساس به تصدیق قرآن، حضرت علی(ع) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) ذریه پیامبر هستند و تایید خداوند به اهل بیت(ع) و همسر و فرزندان حضرت زهرا (س) است.
وی تأکید کرد: اعمال ما باید برای رضای خدا باشد و ناراحت پیشرفت برادر مومن خود نباشیم بلکه باید خدا را شکر گفته و از پروردگار برای خود نیز این پیشرفت ها را طلب کنیم و در واقع حسادت نکنیم.
در پایان نماز جمعه امروز یزد ، دعای طلب باران همراه با مداحی و عزاداری ایام فاطمیه برگزار شد.

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..