با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو انجام می‎‎شود؛

افتتاح سه طرح بزرگ صنعت برق استان یزد در دهه فجر

هم‌زمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی و در سفر معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو به استان یزد، سه طرح مهم صنعت برق استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش یزدی نیوز«مجید دهقان» دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های صنعت آب و برق استان یزد ضمن اعلام این خبر افزود: این سه طرح صنعت برق استان شامل فاز اول نیروگاه تابان و نیروگاه خورشیدی نور در شهرستان اشکذر و نیروگاه سرو در اردکان است.

وی اظهار کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی تابان در فاز اول توان تولید ۴۸۴ مگاوات برق را دارد که با سرمایه‌گذاری بالغ‌ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

دهقان با اشاره به این‌ که واحدهای گازی این نیروگاه در اسفندماه سال ۱۳۹۴ هم‌زمان با سفر ریاست جمهوری به استان یزد و با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: این نیروگاه با هدف تامین بخشی از نیاز برق کشور و تامین برق مورد نیاز صنایع انرژی بر موجود در منطقه مانند صنایع فولاد طی مدت سه سال اجرا و به بهره‌برداری رسید.

وی همچنین از افتتاح نیروگاه خورشیدی نور خبر داد و گفت: قرارداد این نیروگاه به‌ صورت خرید تضمینی ۲۰ ساله به میزان ۱۰ مگاوات با سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی (ساتبا) منعقد شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد همچنین افزود: این نیروگاه با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال به‌ صورت پایه ‌(استراکچر) ثابت، اجرا و به پست فوق توزیع برق شهرک فولاد متصل شده است.

دهقان در پایان اضافه کرد: در ادامه این سفر، واحد بخار نیروگاه سرو اردکان نیز با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات به بهره‌برداری می‌رسد. 

منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..