معاون شهردار یزد

نصب چادر توسط مسافران نوروزی در پارک‌های یزد ممنوع است

معاون خدمات شهری شهرداری یزد از ممنوعیت نصب چادرهای مسافرتی در پارک‌های سطح شهر در ایام نوروز 97 از سوی میهمانان نوروزی خبر داد و گفت: به همین منظور پارک‌ کوهستان و پارکینگ آستان امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد برای اقامت موقت میهمانان آماده‌سازی می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز «حسین صالحیان» در جمع خبرنگاران با اشاره به این که یکی از سازمان‌های وابسیته به این معاونت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است، اظهار کرد: در این سازمان مجموعه اقدامات مرتبط با کالبد شهری اعم از فضای سبز، باغچه‌ها و پارک‌ها، منظر پیاده‌روها و معابر شهر و غیره پیگیری می‌شود.

وی یکی از اقدامات انجام شده در این سازمان در سال جاری را برخورد با نصب غیرمجاز پوستر بر در و دیوار شهر عنوان کرد و افزود: در همین راستا با همکاری دادستان یزد ۱۱۹ شماره تلفن مربوط به مالکان این پوسترها مسدود شده که البته در ادامه بخشی از آنها ضمن پاک‌سازی پوسترهای خود از دیوارهای شهر، اقدام به رفع مسدودیت شماره خود کردند.

صالحیان از دیگر اقدامات صورت گرفته برای زیباسازی منظر شهر به جمع‌آوری تابلوهای پرچمی در باغچه‌ها و بر معابر اشاره کرد و گفت: البته در این رابطه پس از جلساتی که با اتاق اصناف داشتیم به تمام کسبه اخطار و تذکر داده شده است.

وی گفت: بنا بر فانون تنها پزشکان، داروخانه‌ها و وکلا مجاز به نصب تابلو در بر معابر اصلی شهر هستند و دیگر کسبه و پیشه‌ها نمی‌توانند در این رابطه اقدام کنند.

وی از ساماندهی ویژه باغچه‌های سطح شهر نیز خبر داد و گفت: علاوه بر کوددهی مناسب و هرس مطلوب درختان و درختچه‌های سطح شهر، در نظر داریم امسال ۱۰۰ هزار نهال و گل در سطح شهر غرس کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد از آغاز نصب یکسری پرچم‌ها، المان‌ها و ریسه‌های پرچمی در سطح شهر برای فضاسازی برنامه‌های گرامیداشت ایام الله دهه فجر خبر داد و افزود: البته در ادامه نیز یکسری نورپردازی های خاص در بافت تاریخی به وی‍ژه در معابر ورودی و تک‌بناهای دورن بافت برای آمادگی جهت پذیرایی از میهمانان نوروزی را در دستور کار داریم.

وی از برنامه‌ریزی برای نصب یکسری المان‌های نوروزی در سطح شهر و همچنین ساماندهی پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهری برای ایام نوروز نیز خبر داد و تاکید کرد: امسال نصب چادرهای مسافرتی در سطح پارک‌های شهر از سوی میهمانان نوروزی ممنوع خواهد بود و به جای آن فضاهایی در پارک کوهستان و نیز پارکینگ امامزاده سید جعفر شهر یزد برای این منظور مهیا خواهد شد.

صالحیان در پایان نیز با بیان این که در محدوده این اماکن نیز ملزومات مسافران مانند نانوایی سیار و غیره در نظر گرفته شده است، گفت: در شهرهای شاهدیه و حمیدیا نیز دو مکان برای اسکان موقت مسافران نوروزی به صورت چادر در نشظر گرفته شده است.

منبع: ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..