کارشناس هواشناسی یزد:

سرما و یخبندان تا اوایل روز پنجشنبه ادامه دارد

no-thumbs

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد با بیان اینکه سرما و یخبندان تا اوایل پنجشنبه هفته جاری ادامه دارد، گفت:شاهد کاهش دمای هوا و افزایش سرما طی چند روز آینده در استان خواهیم بود.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا شیر غلامی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از ظهر سه شنبه با عبور موج سریع از استان، افزایش ابر در ارتفاعات مناطق شمالی و بارش برف به صورت پراکنده برای این مناطق پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: همچنین روز سه شنبه در بسیاری از نقاط استان شاهد وزش باد نسبتا شدیدی خواهیم بود.
وی اظهار کرد که یکشنبه شب و دوشنبه شب دمای هوا در شهر یزد به منفی چهار درجه سلسیوس و روز پنجشنبه منفی ۲ درجه سانتی گراد و در گرمترین ساعت روز های دوشنبه ، سه شنبه و چهارشنبه به پنج ،۱۰ و ۹ درجه می رسد.

روز سه شنبه در بسیاری از نقاط استان یزد شاهد وزش باد نسبتا شدیدی خواهیم بود.


کارشناس اداره کل هواشناسی یزد، سردترین نقطه استان در شبانه روز گذشته را ده بالا با ۱۲ درجه سانتی گراد زیر صفر و گرمترین مناطق هرات و مروست با دمای ۱۵ درجه سلسیوس اعلام کرد.
شیرغلامی افزود: دمای هوای شهر یزد در ۲۴ ساعت گذشته در گرمترین ساعت به ۹ درجه سلسیوس و سردترین ساعت به ۲درجه منفی صفر رسید.
بارش سالانه باران در استان خشک و نیمه خشک یزد، ۶۵ میلیمتر است.
میزان بارش ها در یزد در سال آبی جاری، ۲ میلیمتر بود و این استان به همراه سیستان و بلوچستان، کم بارش ترین نقاط کشور در این مدت بودند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..