ارتفاع برف در مزرعه نو اردکان و خضر آباد اشکذر به ۱۷ سانتی متر رسید

کارشناس اداره کل هواشناسی یزد، بیشترین میزان بارش برف یکشنبه شب در استان را مربوط به روستای مزرعه نو اردکان و خضرآباد اشکذر به ارتفاع 17 سانتی متر ذکر کرد.

به گزارش یزدی نیوز سیدحسن طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین بارش برف در خرانق، فخرآباد، نصرآباد و بهاباد به ترتیب ۱۲، ۱۰، سه ، یک سانتی متر و آسفیج و پرک هر یک به پنج سانتی متر رسید.
وی بیان کرد: در خودسفلی، سورک میبد، هفت در، ندوشن و زارچ هم به ترتیب ۳، ۱۳، هشت، چهار ، شش و راه آهن یزد هم ۲ سانتی متر بارش برف گزارش شد.
طباطبایی اضافه کرد: سرعت وزش باد در مروست ، بافق و ابرکوه به ترتیب ۶۵، ۶۱، ۵۸ کیلومتر بر ساعت بوده است.
این کارشناس اداره کل هواشناسی یزد، سردترین نقطه استان در شبانه روز گذشته را ده بالا ۱۲ درجه سانتی گراد زیر صفر و گرمترین نقطه هرات و مروست با دمای ۱۵ درجه سلسیوس( بالای صفر) اعلام کرد.
طباطبایی افزود: دمای هوای شهر یزد در ۲۴ ساعت گذشته در گرمترین ساعت به ۹ درجه سلسیوس (بالای صفر) و سردترین ساعت به ۲درجه منفی صفر رسید.
همچنین به دلیل بارش برف و سرما واحدهای آموزشی پیش دبستانی و دبستانی شهرستان های یزد، اردکان، میبد، اشکذر، شهر تفت و اسلامیه و بخش زارچ و حوزه های علمیه خواهران میبد و اردکان نیز تعطیل شدند.
بارش سالانه باران در استان خشک و نیمه خشک یزد، ۶۵ میلیمتر است.
میزان بارش ها در یزد در سال آبی جاری، ۲ میلیمتر بود و این استان به همراه سیستان و بلوچستان، کم بارش ترین نقاط کشور در این مدت بودند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..