یزد ششمین استان آنفلوآنزاخیز ایران

no-thumbs

یک مسؤل حوزه سلامت درباره فوت یک فرد بر اثر استفاده از واکسن توضیحاتی ارائه کرد و درباره بیماری آنفلوآنزا گفت: آنفلوآنزای فصلی در برخی استانها به نسبت جمعیت‌شان گسترش بیشتری داشته و لازم است مردم به نکات بهداشتی بیشتر توجه کنند.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از یزد آوا، محمد مهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت اظهار داشت: مطالعات وزارت بهداشت نشان می‌دهد موارد شدید این بیماری نسبت به سال گذشته بیشتر بوده و باید به مسئله واکسیناسیون توجه بیشتر کرد.

وی افزود: آنفلوآنزای فصلی در برخی استانها به نسبت جمعیت‌شان گسترش بیشتری داشته و لازم است مردم به نکات بهداشتی بیشتر توجه کنند.

وی این استان‌ها را به ترتیب چهارمحال و بختیاری، قزوین، اصفهان، خراسان جنوبی، ایلام، یزد، زنجان، کرمان، کردستان، همدان و آذربایجان شرقی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر نگرانی در زمینه این بیماری وجود ندارد و در کل آنچه مشاهده می‌شود با سال گذشته از لحاظ گستردگی بیماری تفاوتی ندارد.

وی با اشاره به شایعه فوت یک فرد بر اثر استفاده از واکسن، ضمن رد این شایعه بیان داشت: تمام شایعات در این زمینه تکذیب می‌شود. روایت چنین شایعاتی جان مردم را در معرض تهدید قرار می‌دهد و لازم است از انجام چنین کارهایی اکیداٌ خودداری شود.

گویا گفت: وزارت بهداشت مسئول امنیت سلامت مردم کشور بوده و از تمامی توان نیروی انسانی و علمی خود بهره گیری می کند تا آخرین و به‌روزترین اطلاعات و راهنماییها را برای پیشگیری و مراقبت از بیماری در اختیار مردم قرار دهد.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت برگزاری گردهمایی بزرگ متخصصان و پزشکان درگیر در امر کنترل بیماری آنفلوآنزا در وزارت بهداشت را مورد اشاره قرار داد و گفت: این گردهمایی در ۱۶ و ۱۷ دیماه برگزار شد.

وی افزود: در این گردهمایی سالیانه ۲۲۰ نفر از متخصصان، مدیران بیماریها، کارشناسان کنترل آنفلوآنزای همه دانشگاههای علوم پزشکی کشور حضور داشتند.

گویا اظهار داشت: در این گردهمایی آخرین دستاوردهای پیشگیری، درمان و کنترل عوارض بیماری آنفلوآنزا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مدرسین این برنامه آموزشی دو روزه از برجسته ترین اساتید دانشگاههای علوم پزشکی کشور بودند.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: نظر به اینکه هم اکنون در فصل آنفلوآنزای فصلی قرار داریم و موارد بیماری رو به افزایش است این گردهمایی برای بررسی آخرین دستاوردهای درمانی و تشخیصی برگزار شد.

بخش نظردهی بسته شده است..