اولین اظهارنظر مقامات دولت در استان یزد بعد از اعتراض ها

این اتفاق درسی بود، برای همه ما که نمی توانیم بنشینیم و یکدیگر را در رابطه با وضعیت کشور متهم کنیم و خوشحال باشیم، مردم از بخشی از حاکمیت ناراحت هستد.

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی طالبی عصر روز چهارشنبه در آیین معارفه محمد کاظمی نسب به عنوان دومین سرپرست فرمانداری ابرکوه در کمتر از سه ماه از خدمات ۸۶ روزه محمد محامدی سرپرست پیشین فرمانداری قدردانی کرد و سالروز(۱۲دی به یزد و ۱۵دی ۸۶ به ابرکوه) سفر مقام معظم رهبری به ابرکوه و یاد شهدا و امام خمینی (ره) را گرامی داشت. 

وی اضافه کرد: دولت تمام توان خود را برای رفع مشکلات اقتصادی و مسائلی که نظام با آن مواجه است بکار گرفت ، همه باید به دولت کمک و همراهی کنند. 
وی یادآور شد: اتفاق های اخیر که دشمنان به بهانه مسائل اقتصادی که مردم با آن مواجه بودند، کار را به عناد و خشونت در بعضی شهرهای کشور کشاند .
این مسئول ادامه داد: این اتفاق درسی بود، برای همه ما که نمی توانیم بنشینیم و یکدیگر را در رابطه با وضعیت کشور متهم کنیم و خوشحال باشیم، مردم از بخشی از حاکمیت ناراحت هستد.
معاون استاندار یزد اضافه کرد: اگر قرار باشد، ناراحتی بروز کند، دیگرانی هم هستند که از این فضا استفاده می کنند و ناراحتی را به همه ارکان حاکمیت تعمیم می دهند. 
طالبی با تاکید برحل مشکلات مردم تصریح کرد: مسئولان با وحدت و همدلی برای حل مشکل مردم تلاش کنند تا دشمنان نتوانند از وحدت میان مردم و مسئولان سوء استفاده کنند.
وی در ادامه کاظمی نسب را که پیش از این بخشدار مرکزی خاتم بود، از نیروهای توانمند و با تجربه بالای کاری در حوزه اجرایی معرفی کرد.
این مسئول سیاسی با اشاره به اینکه فرمانداران ۶شهرستان از ۱۰ شهرستان استان یزد، غیربومی هستند، اظهار امیدواری کرد که حکم انتصاب کاظمی نسب به عنوان فرماندار
ابرکوه چند روز آینده از سوی وزیر کشور امضا شود. 
معاون استاندار یزد در ادامه به ظرفیت های ابرکوه اشاره کرد و گفت: توجه به بحث گردشگری ، ظرفیت خوبی برای رشد ، توسعه و اشتغال این شهرستان است.
وی بابیان اینکه گردشگری در اقتصاد دنیا موضوع مهمی است، ادامه داد: این مساله می تواند برای ایجاد اشتغال و هم برای پایداری جمعیت و توسعه رونق پیدا کند و در کنار آن نیز سایر بخش های اقتصادی به حرکت در می آید.
معاون استاندار یزد همچنین به ظرفیت های بخش صنعت و کشاورزی ابرکوه اشاره کرد و افزود: برای توسعه صنعت که زیر ساخت های آن در منطقه فراهم است بهتر می توان در این حوزه ها تلاش کرد. 
طالبی اضافه کرد: در بحث کشاورزی و بهره برداری نوین از منابع آب و خاک ابرکوه یکی از جاهایی است که می تواند محلی باشد برای اجرای طرح های خوب در استان، مسئولان باید عزم خود را برای تلاش بیشتر در این شهرستان جزم کنند.
همچنین امام جمعه ابرکوه اظهار کرد: این شهرستان یکی از مناطق بی حاشیه استان و مردمان آن افرادی انقلابی و ولایی اند و مسئولان برای خدمت بیشتر به مردم کمر همت را ببندند.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی گفت: برغم تلاش های مسئولان که در این شهرستان انجام گرفته است، خروجی تا حدودی رضایت بخش نیست .
وی بابیان اینکه هنوز غبار محرومیت و کاستی ها در این شهرستان خودنمایی می کند تصریح کرد: مسئولان باید برای محرومیت زدایی ابرکوه تلاش مضاعف داشته باشند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به اینکه حوزه گردشگری تاثیر بسزایی در رشد و توسعه منطقه دارد، یادآورشد : تلاش مسئولان در حوزه گردشگری مضاعف باشد. 
همچنین سرپرست جدید فرمانداری ابرکوه در آیین معارفه خود در شورای اداری شهرستان گفت: دولت تدبیر و امید شرایط ویژه ای را برای عمران و آبادانی در برنامه های مختلف تدارک دیده است. 
محمد کاظمی نسب افزود: دومین بودجه پسا برجامی تدوین شده و نویدها و تخصیص های خوبی برای دستگاه های دولتی پیش بینی شده است .
وی ادامه داد: واقعه مبارک برجام فرصتی به وجود آورد که جامعه را با شتابی بیشتر به سوی آرمان های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پیش می برد. 
وی تصریح کرد: حاصل تلاش دولت ، تصویب لوایح و طرح های خوبی برای توسعه شهرها و روستاها بخصوص دربخش تجمیع عوارض ، توزیع مالیات بر ارزش افزوده که عواید خوبی برای شهرها و روستاهای محروم دارد، مصوب شد. 
وی در ادامه به وقایع چند روزه اخیر در برخی شهرهای کشور اشاره کرد و یادآور شد: به این نتیجه می رسیم،شاید ما کوتاهی کرده باشیم، در پاسخ به ندای درونی ارباب رجوع و مردم ، باید از این فرصت ها به نحو احسن استفاده کرد تا به مطالبات مردم پاسخ گفته شود و این حداقل وظیفه ماست.
سرپرست جدید فرمانداری ابرکوه تصریح کرد: این شهرستان ظرفیت های فراوانی بویژه در بخش کشاورزی دارد اما با نبود آب مواجه است.
وی ادامه داد: با این حال کشاروزی ابرکوه از رونق خوبی برخوردار است، این حرفه با سابقه هزاران سال و با کشت گیاهان جدید و کم آبخواه همچنان ادامه دارد، و با استفاده از سیاست های دولت از تجارب جهانی موفق برای ماندگاری جمعیت در روستاها استفاده شود.
کاظمی نسب بیان کرد: صنایع بزرگ، متوسط و کوچک باید به صورت ویژه شتاب داده شود که بهترین راهکار نجات روستاها از مهاجرت، رونق مشاغل خانگی و صنایع خرد است.
وی با بیان اینکه ابرکوه یکی از ۱۴شهر نمونه گردشگری ایران است، تصریح کرد: این ظرفیت بسیار بزرگی برای این شهرستان که زیرساخت های آن فراهم است، با شتاب بیشتری می توان جایگزین صنایع متوسط باشد. 
سرپرست فرمانداری ابرکوه یادآور شد: مهمتر از همه این شهرستان سرمایه اجتماعی بسیار بالایی دارد و از نیروهای اداری متخصص در شهرستان و خارج آن بهره مند است، باید برای رشد و توسعه از وجود آنها استفاده شود. 
کاظمی نسب، دانش آموخته دکترای مدیریت دولتی است، ۲۷ سال سابقه خدمت در دستگاه های دولتی دارد ، ۲سال در مجتمع آموزشی خارج از کشور، پنج سال فعالیت در معاونت آموزش و پرورش خاتم و ۲سال تصدی بخشداری مرکزی این شهرستان را در پرونده کاری خود دارد.
همچنین محمد محامدی، سرپرست سابق فرمانداری ابرکوه در آیین تودیع خود گفت: این شهرستان جای کار زیادی دارد، در این مدت فعالیت هایی در حوزه کشاورزی ، درمان و آب انجام شد و به برخی از مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان رسیدگی شده است.
مرکز شهرستان ۵۱ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

بخش نظردهی بسته شده است..