معاون علمی و فناوری رییس جمهور در بازدید از شتابدهنده پیشگامان تاکید کرد:

حرکت استارتاپ ها از حوزه خدمات به تکنولوژی

دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور ضمن بازدید از مرکز شتابدهنده پیشگامان حمایت دولت ازفعالیت های دانش بنیان را از اولویتهای حوزه فناوری دانست.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از  روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در آیین افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه یزد که در محل مرکز شتابدهنده پیشگامان برگزار شد شکسته شدن مقاومت ها در کار پژوهشی دانشگاهیان را امری مثبت خواند و وظیفه دولت در حوزه فعالیت مراکز شتابدهنده را فراهم کردن شرایط و محیط مناسب دانست و بر عدم ورود دولت در این حوزه تاکید کرد. دکتر ستاری سرمایه گذاری گروه تعاونی پیشگامان در حوزه شتابدهنده را سد شکنی در استان یزد بیان کرد و گفت: باید قدردان مجموعه هایی نظیر پیشگامان بود که در حوزه دانش بنیان بدون توقع سرمایه گذاری می کنند. معاون علمی و فناوری رئیس جمهور سرمایه گذاری بخش های خصوصی برروی جوانان دانشگاهی با پتانسیل بالا و حمایت مدیران دولتی را امری مهم برای پیشرفت کشور در حوزه های فناوری اطلاعات بیان کرد.

دکتر ستاری بی تاثیر بودن افزایش تعداد دانشجویان در سالهای گذشته در بحث اقتصادکشور را علت تغییر روند آموزشی در دانشگاه ها دانست و اظهار کرد: پیشرفت خوب پروژه های استارت آپ در بخش خدماتی امیدوار کننده است. وی در پایان سوق دادن مراکز شتابدهنده جهت حرکت به سمت پروژه های استارتاپی تکنولوژی و منابع انسانی را یکی از وظایف دانشگاه ها عنوان کرد.

در این مراسم دکتر رضایی نژاد مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان و دکتر اولیا رییس دانشگاه یزد نیز گزارشی از فعالیت های گروه تعاونی پیشگامان در حوزه های مختلف و فعالیت مراکز نوآوری دانشگاه یزد ارائه دادند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..