پیشگامان حامی جشنواره منطقه ای اختراعات

جشنواره منطقه ای اختراعات رویش زردکوه با حمایت گروه تعاونی پیشگامان در دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان، آیین گشایش جشنواره منطقه ای اختراعات رویش زردکوه با حمایت گروه تعاونی پیشگامان صبح امروز با حضور آیت ا… ناصری نماینده ولی فقیه در استان، مهندس عزالدینی معاون استاندار، دکتر جمالی نژاد شهردار، مهندس نیازی مدیر کل دفتر طرح و برنامه ریزی بنیاد نخبگان کشور و روسای بنیاد نخبگان استان یزد، قم و چهار محال و بختیاری و جمعی دیگر از مسوولین استان در محل دانشگاه یزد برگزار شد.
در ابتدای این مراسم رییس بنیاد نخبگان استان یزد با بیان اینکه پهنه گستره جشنواره منطقه ای اختراعات زردکوه در استانهای یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، قم و مرکزی است معیارهای ارزیابی جشنواره را در خصوص اختراعات میزان تازگی و قابلیت تجاری سازی دانست. دکتر شاه نظری افزود: اختراعات زیر نظر ۳۰ داور در سه سطح قرار می گیرند. وی خاطرنشان کرد: ۴۰درصد از ۱۵۰۰ اختراع کشور در ۳ سال گذشته در پهنه منطقه زردکوه قرار دارد. مراسم آیت ا… ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد نیز در سخنانی به قدرت تحلیل از شنیده ها اشاره کرد و با توجه به حدیثی از امام موسوی کاظم که خداوند انسان را به تفکر و تعقل دستور داده، نگاه عمیق به مسائل، همت بلند و پیدا کردن راهکارهای جدید را رمز موفقیت دانست.
در ادامه دکتر اولیا ریاست دانشگاه یزد به جایگاه مهم اختراعات در موضوع کلی نو آوری پرداخت و با بیان اینکه از هر ۱۰۰۰ ایده تعداد اندکی وارد بازار می شود معیار های ازریابی اختراعات را ساده سازی فنی، کاهش مصرف انرژی، وزن، کم مصرف بودن از نظر مواد مصرفی و موضوع آب بیان نمود. عضو شورای علمی نخبگان در ادامه به چرخه طولانی و پیچیده یک اختراع تا رسیدن به تولید اشاره داشت و این جشنواره ها را راهکاری مفید برای کم کردن این چرخه طولانی دانست.
در پایان نیز مسوولین و میهمانان از غرفه های مخترعین و غرفه مرکز شتابدهنده پیشگامان بازدید کردند.

بخش نظردهی بسته شده است..