کاهش ۹۲ درصدی بارندگی در یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد از کاهش ۹۲ درصدی بارندگی در یزد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

محمدصادق طهماسبی در نشست بررسی اقدامات پدافندی حوزه آب استان یزد با ارائه گزارشی از اقدامات پدافندی و حفاظتی منابع استان یزد اظهار داشت: همه راهکارها و اقدامات موثر در کاهش آسیب‌های ناشی از خشکسالی و بی‌آبی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی طی سال‌های گذشته آسیب های جدی به استان یزد وارد کرده است، افزود: این روند همچنان استمرار دارد و وضعیت استان را از نظر منابع آبی بحرانی‌تر کرده است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: روند خشکسالی در استان یزد نزدیک به ۲۰ سال تداوم داشته و بارندگی‌های استان امسال نیز به میزان بسیار کمی بوده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد ادامه داد: تا نیمه آذرماه سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۹۲ درصدی بارندگی‌ها در استان یزد روبه‌رو بوده ایم.

به گزارش مهر، در این نشست که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و اعضای کارگروه آب و انرژی پدافند غیرعامل استان یزد برگزار شد، اقدامات پدافندی و حفاظتی منابع آب استان بررسی و بر فعالیت های پیشگیرانه در رابطه با تهدیدات احتمالی و تشکیل اتاق فکر برای مدیریت مسائل مربوط به حوزه آب استان مورد تاکید قرار گرفت.

در این جلسه هر یک از اعضای حاضر در نشسست، گزارشی از اقدامات پدافندی و حفاظتی حوزه آب استان یزد را ارائه دادند و بر پیش‌بینی ذخیره‌سازی آب بهداشتی و سالم برای مدت معین در شرایط اضطراری با مشارکت مردم تاکید کردند.

منبع: مهر
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..