برگزاری جشنواره آیین‌های سنتی در رشکوئیه

به گزارش یزدی نیوزسرپرست معاونت گردشگری استان یزد گفت: ششمین دوره جشنواره آیین‌های سنتی رشکوئیه به مناسبت احیا و پاسداشت میراث گذشتگان در روز بیست و چهارم آذر ماه در شهرستان تفت، بخش گاریزات، روستای رشکوئیه با حضور مردم و علاقمندان برگزار می‌شود.
 نصیری افزود: آیین‌ها و جشنواره‌های سنتی یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری هر منطقه است که با توجه به ثبت جهانی شهر یزد و لزوم معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری استان، تقویت اینگونه مراسم‌ها را در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
وی اشاره کرد: جشنواره آیین‌های سنتی رشکوئیه یکی از جشنواره‌های استانی است که با توجه به برگزاری سالیانه آن در پنج سال گذشته مورد استقبال گسترده مردم و گردشگران قرار گرفته و همین مسئله انگیزه دست اندرکاران برگزاری این جشنواره را برای تداوم آن دوچندان کرده است.
 نصیری گفت: برگزاری این گونه جشنواره‌ها یکی از مهم‌ترین راهکار‌ها برای معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری هر منطقه است و برگزاری جشنواره آیین‌های سنتی رشکوئیه نیز با همین هدف برگزار می‌شود.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد اظهار داشت: این جشنواره هر ساله توسط کانون فرهنگی هنری دیار رشکوئیه و با همکاری و همیاری گروهی متشکل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اداره ورزش و جوانان شهرستان تفت، بخشداری گاریزات، شورای اسلامی روستای رشکوئیه و بخش‌های خصوصی دیگر برنامه ریزی و به مرحله اجرا در می‌آید.
این مقام مسئول تصریح کرد: این جشنواره می‌تواند به معرفی بهتر منطقه گاریزات و خصوصا رشکوئیه بیانجامد و گردشگری روستایی را در استان توسعه دهد.
جشنواره رشکوئیه امسال با شعار "شهر جهانی، روستای جهانی می خواهد" برای ششمین سال متوالی در راستای ترویج فرهنگ روستایی که فرهنگی نشات گرفته از صداقت، سادگی، دوستی و سختکوشی است، برگزار می‌شود.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..