بانزدیک به بیست سال تداوم :

تداوم روند خشکسالی در استان یزد

روند خشکسالی در استان یزد نزدیک به بیست سال تداوم داشته و لازم است تدابیر و تمهیدات پدافندی در حوزه آب استان برای افزایش تاب آوری و پایداری در برابر مخاطرات اندیشیده شود.

به گزارش یزدی نیوزز محمدعلی طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در نشست بررسی اقدامات پدافندی حوزه آب استان با بیان اینکه برای رفع تهدید و مقابله با بحران منابع آب باید بین همه دستگاه های استان هماهنگی کامل وجود داشته باشد، گفت: طرح های پدافندی در دستگاه های مختلف به منظور حفظ امنیت منابع آب استان تهیه شده که لازم است این طرح ها جمع بندی و به نحو مطلوب اجرا شود.جانشین شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به اینکه برخی از موارد مطرح شده در این نشست باید در شورای حفاظت منابع آب استان مطرح شود، خواستار عضویت اداره کل پدافند غیرعامل استانداری با توجه به نقش این اداره کل در احصاء و شناسایی آسیب ها و تهدیدات احتمالی به منظور افزایش تاب آوری استان در برابر مخاطرات حوزه ‌آب در این شورا شد.

طالبی افزود: ضرورت تشکیل یک اتاق فکر متشکل از رسانه های استان، کارشناسان و نخبگان فرهنگی و اجتماعی برای مدیریت مسائل مربوط به حوزه آب، کاهش مصرف و اقدامات پدافندی و حفاظتی منابع آب استان احساس می شود که باید هر چه سریع تر با محوریت اداره کل پدافند غیرعامل استانداری یزد این اتاق فکر تشکیل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه خدمات آب رسانی سیّار به روستاها را از اولویت های حوزه آب استان دانست و اظهار امیدواری کرد: اعتبارات لازم برای این مهم تحقق یابد.

محمدصادق طهماسبی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گزارشی از اقدامات پدافندی و حفاظتی منابع آب استان ارائه داد و بیان کرد: روند خشکسالی در استان یزد نزدیک به بیست سال تداوم داشته و بارندگی استان تا نیمه آذرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه با کاهش ۹۲ درصدی روبرو بوده که لازم است تدابیر و تمهیدات پدافندی در حوزه آب استان برای افزایش تاب آوری و پایداری در برابر مخاطرات اندیشیده شود.

یادآور می شود در این جلسه هریک از اعضای حاضر در نشسست گزارشی از اقدامات پدافندی و حفاظتی حوزه آب استان ارایه دادند و بر پیش بینی ذخیره سازی آب بهداشتی و سالم برای مدت معین در شرایط اضطراری با مشارکت مردم تاکید کردند.

بخش نظردهی بسته شده است..