پلمب یک واحد کشتار غیرمجاز دام در بافق

به گزارش یزدی نیوزیک واحد کشتار غیرمجاز دام در شهرستان بافق در راستای سلامت شهروندان و جلوگیری از آلودگی محیط زیست با دستور دادستان و همکاری نیروی انتظامی شهرستان، پلمب شد .

«احسان زارع» سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بافق گفت: کشتار دام در خارج از کشتارگاه، خلاف قانون است و به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات‌های اسلامی و مواد ۴ و ۱۲ قانون سازمان دامپزشکی کشور قابل پیگرد در مراجع قضایی است .

وی عنوان کرد: به منظور برخورد با متصدیان کشتار غیر مجاز و پلمب واحد محل فعالیت آن‌ها، حکم قضایی از سوی دادستان محترم شهرستان صادر شد.
 

این مسئول در ادامه تصریح کرد: طبق توافق صورت گرفته از طرف شبکه دامپزشکی با شهرداری بافق مقرر شد که حداکثر تا پایان دی ماه سال جاری نسبت به رفع نواقص بهداشتی و عمرانی کشتارگاه سنتی بافق در جهت تامین سلامت شهروندان اقدامات لازم صورت پذیرد تا مردم شهرستان از سلامت گوشت مصرفی خود در مراکز عرضه اطمینان خاطر داشته باشند .

زارع در پایان افزود: با توجه به مشکلات بهداشتی و بیماری‌هایی که ممکن است در عرضه و مصرف چنین گوشت‌های غیرمجازی ایجاد شود، از عموم شهروندان خواستاریم که هرگونه کشتار غیر مجاز را به شبکه دامپزشکی شهرستان گزارش کنند تا پیگیری لازم  جهت برخورد با هرگونه تخلف بهداشتی در این زمینه به عمل آید .
منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..