توصیه‌های جهادکشاورزی یزد برای جلوگیری از سرمازدگی باغات

no-thumbs

با توجه به سردی هوا در غالب نقاط استان یزد، جهادکشاورزی برای جلوگیری از سرمازدگی باغات استان یزد توصیه‌هایی ارائه داده است.

به گزارش یزدی نیوزرزا قوچانی با اشاره به اینکه طی جلساتی که هر هفته با اداره کل هواشناسی و بخش‌های تخصصی سازمان انجام می‌شود توصیه‌ها و راهکارهایی جهت کاهش سرمازدگی باغات ارائه می‌شود گفت: این توصیه‌ها از طریق سربرگ‌های ترویجی، پیامک و رادیو در اختیار باغدارها قرار می‌گیرد.

وی افزود: درزمانی که افت دما داریم برای جلوگیری از سرمازدگی دیررس بهاره، کشاورزان باید از طریق آبیاری رطوبت را بالا ببرند ویا با تکان دادن پارچه‌ای جریان هوا را در میان درختان حرکت دهند. هم‌چنین کشاورزان می‌توانند با ایجاد دود و آتش زدن کنده‌ها باعث کاهش خسارت‌های ناشی از سرمازدگی شوند.

قوچانی در ادامه افزود: توصیه‌هایی که این هفته به کشاورزان ارائه‌شده است این‌چنین است که تا جایی که امکان دارد استفاده از کودهای نیتراته به حداقل برسد و آبیاری تا وقتی‌که درختان خزان نکرده انجام نشود هم‌چنین هرس و شخم عمیق نیز صورت نگیرد.

این مقام مسئول ضمن تأکید بر اینکه در سال گذشته خیلی خوب توانستیم سرمازدگی را کنترل کنیم گفت: در سال گذشته کاری که انجام شد این بود که کارشناسان اداره هواشناسی و متخصصین سازمان سه شبانه‌روز بیدارباش بودند تا دمای هوا را و توصیه‌های لازم را لحظه‌به‌لحظه به گوش کشاورزان منطقه برسانند و با اظهار کارشناسان بیمه میزان خسارات به‌شدت کاهش پیداکرده است.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..