۵هزارشغل در مناطق روستایی و عشایریزد ایجاد می شود

no-thumbs

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد گفت: بر مبنای نقشه راه و طرح های چهار دستگاه و با همکاری فرمانداران و بخشداران ، پنج هزار شغل در مناطق روستایی و عشایر استان ایجاد می شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین ریاحی گفت: هم اکنون ظرفیت های خوبی در تعداد دانش آموختگان دانشگاهی و بانوان جویای کار در استان داریم که قرار است در قالب ۲ طرح اشتغال فراگیر و توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از آنها استفاده شود.
وی افزود: ادارات کل جهاد کشاورزی ، صنعت ، معدن و تجارت ، میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان و اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات استان در جلسه امروز نقشه راه خود را برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایر ارائه کردند.
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان و مدیرکل تعاون یزد اضافه کرد: در این بخش پنج بانک کشاورزی ، پست بانک ، توسعه تعاون ، صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به عنوان بانک های پرداخت کننده تسهیلات معرفی شده اند.
ریاحی درباره تسهیلات بخش اشتغال فراگیر نیز گفت: در این خصوص هشت بانک کشاورزی ، ملی ، سپه ، رفاه ، ملت ، صادرات ، تجارت و توسعه تعاون به منظور اعطای تسهیلات به طرح های با رسته شغلی منتخب در قالب برنامه اشتغال فراگیر در سطح استان معرفی شده اند .
وی خاطرنشان کرد : باتوجه به گزارش بانک ها در جلسه امروز ۵۰ درصد بانک ها منابع ابلاغی را دارند و باید بر مبنای دستورالعمل ابلاغی در این خصوص اقدام شود.
ریاحی یادآور شد: در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان بر استفاده از ظرفیت ۱۲۰ مرکز مشاوره کارآفرینی و مراکز دانش بنیان و نیز مکلف شدن بانک ها در پرداخت تسهیلات برای اشتغال تأکید شد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..