توسط پلیس فتا:

دستگیری هکر ۲۰ساله یزدی/هک سه هزار سایت در استان یزد

با پایش فضای مجازی، فردی که با سوء استفاده و هک وای فای دیگران اقدام به هک سایت‌های داخلی و خارجی می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش یزدی نیوزرئیس پلیس فتا استان یزد گفت: با پایش فضای مجازی، فردی که با سوء استفاده و هک وای فای دیگران اقدام به هک سایت‌های داخلی و خارجی می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی افزود: با اقدام های فنی ماموران، متهم شناسایی و با دستور قاضی پرونده دستگیر و به پلیس فتا ارجاع داده شد.
وی ادامه داد: متهم در مرحله نخست منکر هک وای فای و سایت‌ها شد که با کشف مستندات توسط کارشناسان فتا از لپ تاپ شخصی وی، به اعمال مجرمانه خود اعتراف و انگیزه‌اش را کسب درآمد و سرگرمی اعلام کرد.
رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: این متهم ۲۰ ساله به هک حدود سه سایت در طول سه سال اخیر با سوء استفاده از وای فای‌های فامیل و همسایگان خود اعتراف کرد.
وی ادامه داد: متهم در بازجوی ها اعتراف کرد که پس از هک سایت‌های داخلی و خارجی برای اخاذی به مالک سایت‌ها پیام داده و از آنها پول دریافت کرده که از از هر سایت‌ خارجی حدود ۱۰۰ دلار دریافت کرده است .
این مسوول از کاربران خواست تا در مورد امنیت وای فای به نکاتی همچون استفاده از یک پسوورد WPA قوی و امن (ترکیبی از اعداد و حروف و علامت) و استفاده از یک نام مستعار توجه داشته باشند.

بخش نظردهی بسته شده است..