شورای حفاظت از اراضی دولتی در تفت فعال شد

به گزارش یزدی نیوزفرماندار تفت از آغاز فعالیت شورای حفاظت از اراضی دولتی در شهرستان تفت خبر داد و گفت: یکی از اصلی‌ترین اهداف تشکیل این شورا، مقابله با پدیده کوه‌خواری است.

محمود زارع  با اشاره به اینکه پدیده کوه‌خواری مدت‌ها است که مردم و رسانه‌های استان یزد را نگران کرده است، اظهار داشت: اینکه فعالیت‌های انجام شده در تفت را بتوان کوه‌خواری نامید یا خیر، موضوعی است که دستگاه‌های متولی باید در مورد آن نظر بدهند.

وی بیان کرد: اداره منابع طبیعی، دستگاه متولی در این زمینه است و اینکه کوه‌خواری در حال انجام است یا خیر، در تشخیص این اداره است.

فرماندار تفت یادآور شد: البته به این منظور شورای حفاظت از اراضی دولتی در شهرستان تفت فعال شده و با جدیت در حال کار است و یکی از اهداف اصلی این شورا، بررسی پدیده کوه‌خواری در تفت و مقابله با آن است.

زارع ادامه داد: بازرسان و امکانات خودرویی و نیروی انسانی در راستای مقابله با پدیده کوه‌خواری در شهرستان تفت به سرعت فعال شدند و این موضوع در دست بررسی است.

وی عنوان کرد: برخی فعالیت‌ها در دامنه کوه‌ها به واقع کوه‌خواری است اما متاسفانه برخی افراد برای آن اراضی سند مالکیت دریافت کرده‌اند و نمی‌توان اقدام عاجلی در رابطه با آنها انجام داد.

فرماندار تفت تاکید کرد: اگر این فعالیت‌ها در اراضی باید که فاقد مالکیت باشد، می‌توان به سرعت وارد عمل شد و از ادامه فعالیت‌ها جلوگیری کرد.

به گزارش مهر، تفت که نزدیک‌ترین شهرستان به مرکز استان یزد است، از مناطق کوهستانی و ییلاقی این استان به شمار می‌رود که طی سال‌های اخیر به دلایل مختلف در معرض کوه‌خواری قرار گرفته است.

منبع: مهر
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..