جذب بازیکن کمکی، کلید صعود هندبال یزد به لیگ برتر

به گزارش یزدی نیوزهر چند نماینده هندبال یزد در لیگ دسته یک کشور پس از ۲ پیروزی مقابل تیم های شهرکرد و پرواز اصفهان در شهرکرد و یزد، عصر پنجشنبه ۱۶ آذر با نتیجه ۳۴ بر ۲۹ مقابل میزبان خود تیم نجف آباد اصفهان مغلوب شد، اما، دور رفت مرحله گروهی این رقابت ها را با صدرنشینی در گروه 'ب' به پایان رساند.
این مسابقه ها با حضور ۱۶ تیم در چهار گروه چهار تیمی به صورت رفت و برگشت برگزار می شود و در نهایت ۲ تیم به لیگ برتر صعود خواهند کرد.
لیگ دسته یک پس از لیگ برتر، سطح دوم مسابقه های هندبال کشور محسوب می شود، اما بهره گیری تیم ها از بازیکنان و مربیان شایسته ای که بنا به دلایل مختلف در لیگ برتر حاضر نشده اند، این رقابت ها را بسیار جذاب و با کیفیت کرده است.
حتی برخی تیم های حاضر در رقابت های لیگ دسته یک، به جذب بازیکن خارجی روی آورده اند تا مقابل حریفان قدرتمند خود به نتایج مناسبی دست یابند و در نهایت جزو تیم های صعود کننده به لیگ برتر هندبال لقب گیرند.
در این بین، پر واضح است مسئولان باشگاه متمول پیشگامان کویر که اغلب با استفاده از نیروهای بومی یزد در قالب مربی و بازیکن تیم هندبال این باشگاه را شکل داده اند، تنها در صورتی می توانند امیدوار به صعود به لیگ برتر باشند که علاوه بر مجتبی محمود آبادی دروازه بان مشهدی، چند بازیکن کمکی دیگر از استان های هندبال خیز و یا حتی خارج از کشور جذب و از این طریق تیم خود را تقویت کنند.
محمودآبادی با عملکرد درخشان خود در بازی خانگی مقابل تیم پرواز اصفهان، زمینه ساز پیروزی تیم پیشگامان یزد در این مسابقه شد و ثابت کرد که جذب این بازیکن مشهدی تصمیم مناسبی بوده که توسط باشگاه پیشگامان اتخاذ شده است.
باید با کنار گذاشته شدن شعار غلط بومی گرایی صرف، این واقعیت پذیرفته شود که هندبال یزد تا رسیدن به سطح نخست کشور راه طولانی در پیش دارد و کمک گرفتن از بازیکنان و حتی مربیان دیگر استانها برای رسیدن به لیگ برتر در برهه کنونی اجتناب ناپذیر است.
باشگاه پیشگامان که در سال های اخیر حمایت مالی از هیات هندبال استان یزد را متقبل شده است و باوجود تمرکز و سرمایه گذاری روی رده های سنی پایه، عایدی در این خصوص نداشته، سال گذشته با بازیکنان و کادر فنی بومی در رقابت های لیگ دسته ۲ کشور حاضر شد، اما نتیجه نگرفت.
این تیم که از پس بازماندن از حضور در جمع تیم های برتر لیگ دسته ۲، به لیگ دسته یک صعود نکرد، امسال با کسب مجوز از فدراسیون هندبال در این رقابت ها شرکت کرده است.
هندبال مانند بسیاری دیگر از رشته های ورزشی در ایران با مشکل مالی زیادی دست و پنجه نرم می کند، طوریکه تعداد تیم های حاضر در لیگ برتر امسال از ۱۰ تیم به هشت تیم کاهش یافت و بدون شک اگر باشگاه متمول پیشگامان کویر یزد همچون سنگ آهن بافق قصد حضور در لیگ برتر را هم داشت موافقت فدراسیون هندبال جلب می شد.
امسال تیم هندبال سنگ آهن بافق با سرمربیگری شهداد مرتجی به عنوان نماینده استان در لیگ برتر کشور حضور دارد؛ تیمی که سال گذشته به لیگ دسته یک سقوط کرد اما با مجوز فدراسیون هندبال بار دیگر در لیگ برتر حضور یافت.
چه خوب است در کنار بازیکنان و کادر فنی بومی، از نخبگان و بهترین های کشور هم در تیم پیشگامان کویر یزد استفاده شود تا حداقل دستاورد این تصمیم ارتقای کیفیت بازیکنان و مربیان بومی باشد و این روند در یک برنامه ریزی چند ساله به گونه ای ادامه یابد که روزی شاهد تیمی کاملا بومی از یزد در سطح نخست هندبال کشور باشیم.
سال گذشته تیم هندبال پروفیل کیهان از باشگاه ایرانیان آرمان پاد نماینده استان یزد در لیگ دسته یک باشگاه های ایران بود که با اقتدار و کسب پیروزی مقابل همه حریفان به لیگ برتر صعود کرد اما به دلایلی امسال در لیگ برتر شرکت نکرد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..