مکالمه تلفنی بین المللی آزاد شد

به گزارش یزدی نیوزمدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از خروج سرویس مکالمات بین الملل از انحصار این شرکت و واگذاری ارائه خدمات مکالمات تلفنی بین الملل به شرکتهای خصوصی تا پایان سال خبر داد.

صادق عباسی شاهکوه در گفتگو با خبرنگار مهر، اجرای این طرح را در راستای اهداف کاهش تصدی شرکت ارتباطات زیرساخت و رفع انحصار در این بخش عنوان کرد و گفت: مکالمات بین‌الملل از انحصار شرکت ارتباطات زیرساخت خارج می‌شود و شرایط قرار است به نحوی باشد که مقداری از وظایف شرکت زیرساخت در این بخش، به سمت اپراتورهای ارتباطی برود.

وی افزود: با انجام این طرح، دخالت زیرساخت در پروژه های مربوط به ارتباطات صوتی ایران و خارج و نیز ترمینیشن و اورجینیشن که تاکنون در اختیار زیرساخت بود، کاهش می یابد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت خاطرنشان کرد: در این طرح بخش حاکمیتی همچنان در اختیار زیرساخت باقی می ماند اما در بخش غیرحاکمیتی، ارائه و یا فروش سرویس به بخش خصوصی سپرده می شود.

عباسی شاهکوه با اشاره به اینکه با خروج شرکت ارتباطات زیرساخت، قرارداد با اپراتورهای بین المللی صوت (کریر) از طریق بخش خصوصی صورت می گیرد و زیرساخت دیگر در این قراردادها حضور نخواهد داشت، گفت: در حال آماده سازی و زمینه سازی شرایط برای اجرای این طرح هستیم.

به گفه وی، خروج شرکت ارتباطات زیرساخت از انحصار و آزادسازی فعالیتهای مربوط به صوت (VOICE) یک برنامه یکساله است که تا پایان امسال، بخشی از آن اجرا می شود.این موضوع می تواند به بهبود کیفیت ارتباطات بین الملل و امکان حضور و فعالیت اپراتورهای مجازی در بازار کمک کند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد که این موضوع تنها درخصوص فروش صوت صورت می گیرد و آزادسازی و رفع انحصار فروش پهنای باند اینترنت از بین الملل در برنامه نیست.

بخش نظردهی بسته شده است..