مسابقات سوارکاری کورس پاییزه کشور در یزد

no-thumbs

هفته پنجم هیجدهمین دوره مسابقات اسب دوانی کورس پاییزه قهرمانی کشور با حضور سوارکاران برتر از مناطق مختلف در یزد پیگیری شد.

به گزارش یزدی نیوزدر این مسابقات که با حضور جمعی از مسوولان و بیش از ۲ هزار تماشاگر علاقه مند یزدی در مجتمع سوارکاری صفاییه برگزار شد سوارکاران در قالب پنج کورس ، مسافت هزار متر و ۴۰۰ متر پیست را در رقابتی فشرده سپری کردند.
در پایان هفته پنجم در کورس اول ، اسب آرامیس ، چابکسوار عبدالخالق چپرلی ، گالیور(قائم) چابکسوار متین جرجانی و اسپید هیرو به چابکسواری امیرحسین کریمی اول تا سوم شدند.
در کورس دوم نیز اسب های مرادشریف ، چابکشوار متین جرجانی ، نادر عرفان چابکسوار امین محمدی و وزیر سوسنگرد به چابکسواری اسحاق کم مکان های اول تا سوم را کسب کردند.
در کورس سوم به ترتیب اسب های نارینو شمسی چابکسوار اسحاق کم ، نغمه ناز چابکسوار امان محمدقلرعطا و مارکوس ستوده نیا به چابکسواری عنایت قلرعطا اول تا سوم شدند.
همچنین در کورس چهارم نیز اسب گلوری بیشاه ، چابکسوار امین محمدی ، نگار رشید ، چابکسوار عبدالخالق چپرلی و نسیم ایساتیس به چابکسواری ابوالفضل دهقان در مکان های اول تا سوم قرار گرفتند.
و در کورس پنجم نیز اسب ناخدا رشید چابکسوار ارمین اق اتابای ، نامبروان سردار ، چابکسوار عبدالخالق چپرلی و اسب نیگوئل به چابکسواری عبداله قلرعطا اول تا سوم شدند.
در پایان هفته پنحم این مسابقات توسط هیات برگزار کننده به صاحبان اسب های برتر در مجموع بیش از ۴۵۰ میلیون ریال وجه نقد به عنوان جایزه داده شد .
مسابقات کورس پاییزه کشور در یزد همه ساله به همت ، نظارت و پیگیری هیات سوارکاری استان و شرکت پیشتازان اسب اصیل برگزار می شود.
هم اکنون در استان یزد حدود ۶ هزار و ۵۰۰ راس اسب اصیل عرب وجود دارد .
از ۵۰۰ باشگاه سوارکاری کشور ۲۴۳ باشگاه آن در استان یزد مشغول فعالیت هستند و در طول سال در برنامه های مختلف که توسط هیات برنامه ریزی می شود مشارکت دارند .
استان یزد با یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۴۷ هیات ورزشی و افزون بر ۶۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..