با روند فعلی ، سیل مهاجرت به یزد افزایش می یابد

به گزارش یزدی نیوزشهردار یزد در چهارمین همایش ملی روز علوم اجتماعی که در دانشگاه یزد برگزار شد، مهاجرت را از مهم ترین دغدغه های مدیریت شهری برشمرد و از آن به عنوان سندرم کلان شهرها و مراکز استان ها یاد کرد.

مهدی جمالی نژاد گفت: اگر ما همین یک موضوع را حل کنیم، خیلی از مشکلاتمان مرتفع می شود که یقیناً برنامه ریزی ویژه ای می طلبد. وی در این زمینه اظهار داشت: اگر مهاجرت به همین شکل ادامه پیدا کند و با این سرعت پیش برود، سیل مهاجرت در استان یزد به شهر مرکز استان خواهد بود.

شهردار شهر جهانی یزد تأکید کرد: اگر توزیع عادلانه امکانات و خدمات انجام نشود و اگر نتوانیم سیل مهاجرت به شهرها را در کشور درمان کنیم تمام اقدامات و زحمات شما و مباحث مطرح شده در این جلسات و موضوعاتی که با سوز و گداز از سوی دانشگاهیان مطرح می شود، کورتن و مسکن است و درمانی در کار نخواهد بود.

مهدی جمالی نژاد درمان مهاجرت از شهرهای زیبا و خوب کشورمان به سمت مراکز استان ها و کلان شهرها را توجه خاص و ویژه به شهرهای کوچک، میانی و روستاها دانست و خاطرنشان کرد اگر بتوانیم حس تعلق را در این شهرها و روستاها افزایش دهیم، مهاجرت معکوس را در روستاهایمان داشته باشیم و عشق به زادگاه و بوم را افزایش دهیم و مسئله اشتغال را حل کنیم، یقین بدانید خیلی از مسائل و مشکلات در این زمینه کاهش می یابد.

وی یادآور شد اگر ما نحوه مدیریت سرزمین را ندانیم و به آمایش سرزمین توجه جدی نکنیم، مسلماً زحمات دانشگاهیان و فرهیختگان دلسوخته حوزه علوم اجتماعی به جایی نخواهد رسید.

جمالی نژاد در این همایش که نکوداشت دکتر مسعود چلبی استاد برجسته جامعه شناسی ایران هم بود اظهار امیدواری کرد: بتوانیم نظام شهری کشورمان را که زمانی یک نظام کهکشانی بود و به نظام زنجیره ای تبدیل شده است، اصلاح نمائیم.

شهردار یزد نظام کهکشانی را نظام فوق العاده ای دانست که در آن توزیع عادلانه امکانات در تمام روستاها و شهرها به انجام می رسید.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..