اجرای مدیریت یکپارچه شهری به صورت پایلوت کشوری در یزد

به گزارش یزدی نیوزشهردار یزد با اشاره به بستر مناسب این شهر برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای کشور، اعلام کرد: طرح مدیریت یکپارچه شهری به صورت پایلوت کشوری در یزد اجرایی می‌شود.

«مهدی جمالی‌نژاد» با اشاره به برگزاری اولین جلسه هماهنگی مدیریت واحد شهری در یزد،‌اظهار کرد:‌ بحث مدیریت واحد شهری در ماده ۱۳۶و ۱۳۷ برنامه‌های سوم و چهارم توسعه کشور مطرح شده است.

وی با بیان این‌که در ماده ۱۷۳ برنامه پنجم بحث مدیریت واحد شهری به مدیریت هماهنگی شهری تبدیل شده است، افزود: در این برنامه قرار شد که تصدی‌گری‌ها به شهرداری‌ها واگذار نشود و فقط هماهنگی امور توسط شهرداران انجام شود.

شهردار یزد گفت: با توجه به ظرفیت‌های مدیریتی موجود در شورای اسلامی و شهرداری طرح اجرای مدیریت یکپارچه شهری به صورت پایلوت کشوری در یزد مورد بررسی قرار گرفته است.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: قرار است که در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بررسی‌های کارشناسی انجام و اعضای شورای اسلامی شهر یزد هم به صورت همزمان الزمات اجرایی شدن این طرح کشوری را برای یزد پیگیری کنند.

جمالی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که پیش از این واگذاری تصدی وظایف ۲۳ دستگاه به شهرداری‌ها مطرح شده است،‌ خاطرنشان کرد:‌ در مدیریت یکپارچه شهری بحث واگذاری تصدی منتفی و به جای آن مسئولیت هماهنگی امور دستگاه‌های مرتبط با مدیریت شهری به شهرداری‌ها واگذار شده است.

وی نحوه هماهنگی مدیریت شهری، بررسی چگونگی مرکزیت قرار دادن شورا و شهرداری،‌ بررسی نحوه ارتباط دستگاه‌های مختلف با شهرداری‌ها و ‌چگونگی اجرای فرآیند همکاری مشترک دستگاه‌ها با شهرداری‌ها،‌ در دستور کار جدی شورای اسلامی شهر یزد و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار گرفته است.

شهردار یزد در پایان تأکید کرد:‌ شهر جهانی یزد به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های انسانی و مدیریتی باید به عنوان اولین شهر کشور با مدیریت واحد و هماهنگ معرفی شود.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..