۵ درصد جمعیت یزد معلول هستند

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل بهزیستی استان یزد با اعلام پنج درصد معلولیت در این استان، گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند .

 دکتر «جلیل عفتی» با اعلام این خبر در دیدار با امام جمعه شهرستان میبد به مناسبت گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت، گفت: از این تعداد ۲۶ هزار معلول به صورت مستمر و ۲۴ هزار نفر به صورت غیرمستمر خدمات می‌گیرند .

وی با اشاره به بسترسازی بهزیستی در زمینه پیشگیری از معلولیت‌ها، افزود: بهزیستی استان یزد در همین راستا کل ازدواج‌ها را تحت پوشش غربالگری ژنتیک قرار داده است .

عفتی با اشاره به معلولیت‌های ناشی از تصادفات و بیماری ها، گفت: سال گذشته ۲۷۰ مورد فوتی ناشی از تصادفات داشته‌ایم که بی‌شک چندین برابر آن معلول و مصدوم در پی داشته و درصد معلولیت‌های استان را در سطح ۵ درصد نگه داشته است .

وی با اشاره به غربالگری شنوایی در استان، گفت در حال حاضر کلیه نوزادان متولد شده در بیمارستان‌ها غربالگری شنوایی می‌شوند و در راستای پیشگیری از ناشنوایی سال گذشته ۲۳ کودک کاشت حلزون شده‌اند .

مدیر کل بهزیستی استان در خصوص طرح غربالگری بینایی نیز گفت: این طرح حدود ۲۰ سال است که کودکان ۳ تا  6 سال را تحت پوشش خود قرار داده است .

وی با اشاره به فعالیت مراکز توانبخشی در استان یزد گفت: ۱۷۰ مرکز شبانه روزی روزانه و ویزیت در منزل با مشارکت خیّرین در استان به ارائه خدمات توانبخشی به معلولین می پردازند .

عفتی افزود: در صورت تامین یارانه مراکز، بهزیستی می‌تواند مراکز روزانه را گسترش داده و سطح خدمات را افزایش دهد .

گفتنی است، در این دیدار فرماندار، رییس بهزیستی میبد و جمعی از مدیران و مددکاران مراکز توانبخشی میبد نیز حضور داشتند.
 

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..