طی مراسمی:

آئین نکوداشت جامعه شناس برجسته ایران در دانشگاه یزد برگزار شد

آئین نکوداشت دکتر مسعود چلبی از جامعه شناسان یزدی برجسته کشوردر دانشگاه یزد برگزار شد .

به گزارش یزدی نیوزدر این مراسم که به مناسبت روز ملی علوم اجتماعی با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان برگزار شد ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: دکتر چلبی همکاری خوبی با دولت در انجام برخی پژوهش های مختلف داشته که از جمله آنها می توان به طرح ارزش ها و نگرش های ایرانیان و همچنین بحث سرمایه اجتماعی اشاره کرد.
وی ادامه داد: این ۲ طرح پژوهشی از این جهت ارزشمند است که شاید از محدود طرح هایی است که وضعیت جامعه ایران را به درستی و بصورت دقیق به مسوولان کشور ارائه می دهد چون یکی از ضعف ها در جامعه نداشتن تصویر واقعی از ارزش ها و نگرش های مردم است.
این مسوول یادآور شد: خیلی از وقت ها ما خود را محدود به شعارها و ذهینت ها نسبت به جامعه می کنیم که برخی مواقع منطبق بر جامعه نیست ، بنابراین اجرای طرح های پژوهشی در خصوص سرمایه های اجتماعی خیلی لازم و موثر است.
طالبی با قدردانی از تلاش های علمی چلبی گفت: بسیاری از ویژگی های برجسته این استاد به خاستگاه یزد و فعالیت های علمی و پژوهشی ایشان مربوط می شود که جای قدردانی است.
همچنین جامعه شناس برجسته کشور گفت: ضروری ترین نیاز در جامعه ما انسجام اجتماعی در سطح ملی و وحدت توام با تکثر است و به صرف موعظه محقق نمی شود.
مسعود چلبی ادامه داد: تاریخ کشور ما نشان دهنده این موضوع است که اگر شرایط تحقق آن فراهم شود می توانیم بیش از گذشته به انسجام ملی برسیم .
این استاد دانشگاه گفت: مسائل و مشکلات در جامعه ما مثل سایر کشورها وجود دارد و در هم تنیده است و اگر سیستمی فکر کنیم مسائل حل و فصل می شود.
چلبی به مهمترین مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: در صدر همه مشکلات نابرابری های اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی است که پیامدهای ناگواری به همراه دارد که برخی ملموس و برخی ناملموس است.
وی تصریح کرد: احساس بی عدالتی در جامعه به شکل های مختلف در بین اقشار جامعه که پیامدهای زیادی را به همراه دارد باید برای حل آن جدی اقدام شود.
جامعه شناس کشور گفت: فقر و بیکاری خیلی بد است و پیامدهای زیادی را در سطح جامعه به همراه دارد بخصوص در حوزه های روانی ، فرهنگی ، اجتماعی و انواع جرائمی که بخاطر آن بوجود می آید.
چلبی تصریح کرد: وجود آسیب های مختلف اجتماعی و همچنین اختلالات هنجاری که متاسفانه تبدیل به اختلالات معنایی می شود باید برای حل آنها اقدام های لازم بعمل آید .
وی گفت: با توجه به مشکلات مختلف اجتماعی باید اساتید و پژوهشگران با همکاری تشکل های علمی و مردم نهاد با همکاری هم و بصورت دقیق برای حل مسائل دارای تلاش باشند.
در پایان این آئین با لوح سپاس از مقام علمی و خدمات دکتر مسعود چلبی به کشور قدردانی بعمل آمد.
دکتر مسعود چلبی در سال ۱۳۳۱ در یزد به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۳ مدرک دکترای خود را از دانشگاه میشیگان غربی آمریکا در رشته جامعه شناسی گرفت.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..