راهکارهای افزایش گردشگر در یزد

no-thumbs

عضو هیات علمی دانشگاه تهران و رئیس انجمن جمعیت شناسی ایران با بیان راهکارهایی برای افزایش سفر تعداد گردشگران به شهر جهانی یزد، حفظ آثار و فرهنگ زرتشتیان و توجه به حقوق شهروندی آنان را یکی از مهمترین راهکارها در این خصوص عنوان کرد.

به گزارش یزدی نیوز« محمدجلال عباسی شوازی»  در نشست علمی ثبت جهانی یزد، فرصت ها و الزامات فرهنگی و اجتماعی که در چهارمین همایش روز علوم اجتماعی ایران در دانشگاه یزد برگزار شد، افزود: برگزاری جشنواره ها، آیین ها و رویدادهای فرهنگی، تبدیل یزد به عنوان یکی از مراکز اصلی برگزاری همایش های بین المللی و معرفی شهرهای تاریخی اطراف یزد در جذب هرچه بیشتر گردشگر موثر است.
وی ادامه داد: برنامه های تورگردی در بافت تاریخی با دوچرخه و با توجه به نامگذاری یزد به عنوان شهر دوچرخه ها، تربیت نیروی کار متخصص در حوزه های مرتبط با صنعت گردشگری، رشد و توسعه اکوتوریسم و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی در شهر با هدف کاهش ترافیک و آلودگی از دیگر راهکارهای افزایش گردشگر در یزد است.
به گزارش ایرنا، رئیس انجمن جمعیت شناسی ایران اشتغالزایی و افزایش تولید ناخالص داخلی، افزایش امنیت مناطق تاریخی، نوسازی و بهسازی معابر، مکان ها و افزایش زیرساخت های سلامت، حمل و نقل، امکانات رفاهی و تفریحی را از جمله مزایای شهر جهانی یزد عنوان کرد.
عباسی شوازی افزود: تغییر فرهنگ و ارزش های محلی، از دست رفتن ماهیت اصلی آیین ها، توجه صرف به جنبه های گردشگری بافت تاریخی و فراموش کردن ساکنان محلی و تبدیل بافت سنتی به موزه را از جمله چالش های موجود در یزد است.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..