جهانی شدن یزد حرکت به سوی مدیریت واحد شهری است

no-thumbs

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: مهم‌ترین فرصتی که با ثبت جهانی شهر یزد برای این شهر مهیا شده، حرکت به سمت مدیریت واحد شهری است.

به گزارش یزدی نیوزمحمد مهدی شرافت در نشست تخصصی «ثبت جهانی یزد، فرصت ها و تهدیدها» که در حاشیه نمایشگاه فن بازار یزد برگزار شد، اظهار داشت: با ثبت جهانی شهر یزد، همه ایده‌ها و آرزوهایی که برای یزد داشتیم، رسمیت یافت و اکنون به تدوین قوانین و پلان مدیریت ویژه ای برای مدیریت شهر جهانی نیاز داریم.

وی ادامه داد: در واقع با جهانی شدن یزد فرصتی فراهم شده تا قوانین ویژه مدیریت واحد شهری به صورت پایلوت برای یزد تدوین و اجرا شود که خوشبختانه در این زمینه نماینده مردم یزد در مجلس هم در حال پیگیری موضوع است.

مشاور مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به زمینه های قانونی موجود برای اجرای مدیریت واحد شهری، گفت: علی رغم آنکه چندین بار در برنامه های توسعه کشور به اجرای مدیریت واحد شهری تاکید شده و کمیته هایی هم برای بررسی آن تشکیل شده اما تاکنون تلاش ها برای اجرایی کردن آن به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: با ثبت جهانی شهر یزد، ایده مدیریت واحد شهری دوباره مطرح شد و مسئولان شهر و استان هم درمورد آن توافق نظر دارند که برای اولین بار به صورت پایلوت در یزد اجرا شود.

شرافت با بیان اینکه مدیریت واحد هم شهری جذاب برای گردشگران ایجاد می‌کند و هم شهری بهتر برای شهروندان؛ اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم از فرصت ثبت جهانی استفاده کرده و الگویی برای مدیریت شهرهای کشور ارائه دهیم.

بخش نظردهی بسته شده است..