چرا تریبون نماز جمعه به حسن روحانی نمی‌رسد؟

no-thumbs

«چرا رییس‌جمهور که نفر دوم اجرایی کشور است، حتی یک بار هم در نماز جمعه حاضر نشود و صحبت نکند؟ حتی این تریبون به معاون اول ایشان هم نمی‌رسد.»

به گزارش یزدی نیوز

محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم‌، در یادداشتی برای روزنامه اعتماد نوشت: «فلسفه نماز جمعه در اسلام این است که مردم به اخلاق و تقوا دعوت شوند و با مسائلی که مربوط به دنیای اسلام است آشنا شده و در جریان مسائل روز قرار گیرند. این مهم بر عهده خطیب نماز‌ جمعه است. در نماز جمعه ممکن است خطیب محترم مردم را به اخلاق و تقوا دعوت کند و حتی مردم را در جریان مسائل روز نیز قرار دهد اما اگر احساس شود موضوعات و خبر‌هایی که از این تریبون مطرح می‌شود، بر خلاف گروهی از مردم است این مهم بر خلاف تقواست. تقوا ایجاب می‌کند در نماز جمعه جانبداری صورت نگیرد و انسان‌ها به یک چشم نگاه شوند. خطیب نماز جمعه مانند قاضی است. قاضی باید عادلانه عمل کند اما ما شاهدیم چه در سخنرانی‌های خطبه، چه پیش از خطبه یک جریان سیاسی صاحب این تریبون است و جریان دیگر محروم شده است. بر این اساس در شهرستان‌ها کسانی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند، یک عده معدود و کم‌شماری هستند. نگاهی به صف‌های نماز‌ جمعه نشان می‌دهد که صف‌ها خلوت شده و جوانان نیز به این امر مقدس اهمیت لازم را نمی‌دهند. شاید یکی از علت‌ها همین باشد که در نماز جمعه حقایقی که باید، گفته نشده و مسائل یک‌جانبه مطرح می‌شود.
 

برای ارایه راهکار نخست باید بررسی کرد آیا اراده‌ای برای حل این مشکل وجود دارد یا خیر که متاسفانه ما شاهد اراده‌ای برای حل این مشکل نیستیم. ستاد نماز جمعه می‌داند صف‌های نماز خلوت شده است. مثلا در تهران نزدیک به ١٠ میلیون جمعیت چه کسانی شرکت می‌کنند؟ آیا دانشجویان و نخبگان شرکت می‌کنند؟ خیلی از مسئولان نیز دیگر علاقه‌ای به شرکت ندارند. چرا رییس‌جمهور که نفر دوم اجرایی کشور است، حتی یک بار هم در نماز جمعه حاضر نشود و صحبت نکند؟ حتی این تریبون به معاون اول ایشان هم نمی‌رسد. بنابر‌این باید اراده‌ای در کار باشد تا بتوان این موضوع را برطرف کرد که همچین اراده‌ای در کار نیست.»
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..