آغاز طرح همیار گردشگر در مدارس یزد

به گزارش یزدی نیوزمعاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ نگهداری از بافت تاریخی بین دانش‌آموزان، گفت:‌ طرح همیار گردشگر به منظور آشنایی بیش از پیش دانش آموزان با شهر تاریخی یزد در استان آغاز شده است.

 «علی سرداری» با اشاره به ضرورت آشنایی دانش آموزان با ماهیت فنی و معماری بافت تاریخی یزد، اظهار کرد: طرح آموزشی و فرهنگی گردشگری دانش‌آموزان یزدی در سه شنبه هر هفته استان با عنوان طرح همیار گردشگر در یزد اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح با توجه به ثبت جهانی آثار تاریخی یزد و لزوم آشنایی دانش آموزان با  این آثار گرانب‌ها و همچنین فرهنگ‌سازی به منظور تلاش در حفظ و نگهداری ظرفیت های گردشگری تدوین و اجرایی شده است.

معاون پرورشی  و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: دراین برنامه دانش‌آموزان علاوه بر آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، نحوه برخورد با گردشگران داخلی و خارجی، حفظ محیط زیست و بهداشت مجموعه بافت تاریخی را فرا می‌گیرند .

این مقام مسئول با یادآوری این‌که جامعه هدف این طرح دانش‌آموزان مقاطع سه گانه تحصیلی هستند افزود: هرهفته ۱۲۰ نفر همیار گردشگر از بافت تاریخی یزد بازدید می‌کنند .

سرداری  آغاز مسیر طرح را از مسجد جامع کبیر یزد عنوان کرد و گفت دانش‌آموزان از جاذبه‌هایی همچون محلات قدیمی، کوچه‌های آشتی کنان عبور و از خانه لاری‌ها، زندان اسکندر و آسیاب آبی کوشکنو بازدید می‌کنند .

گفتنی است؛ طرح همیار گردشگر با مشارکت و هماهنگی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش و  معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری برگزار می‌شود .

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..