رونمایی از سردیس سرداران شهید بافق

no-thumbs

پایگاه علی ابن موسی رضا(ع) شهرداری بافق در دومین سمپوزیوم ملی ساخت سردیس سرداران شهید شهرستان بافق با موفقیت در طراحی و ساخت این آثار، توانست از این سردیس‌ها با نصب در ورودی خیابان‌های اصلی بافق با حضور مسئولان این شهرستان رونمایی کند .

به گزارش یزدی نیوز «سید علی نوروززاده» شهردار بافق در این باره گفت: در این برنامه سردیس  پنج سردار سرافراز هشت سال دفاع مقدس به همراه سردیس سه نفر از مفاخر و مشاهیر شهرستان که حاصل کار هنرمندان نامی کشور است، پرده‌برداری شد و شهرداری بافق افتخار این را داشت تا قدم کوچکی در گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان بردارد .

وی افزود: این سردیس‌ها در ایام نوروز سال جاری در قالب اولین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی استان و در مجموعه تفرجگاه آبشار بافق به مدت ۱۰ روز توسط هنرمندان مطرح و نامی کشور طراحی و اجرا شد و پس از آن با انجام عملیات قالب گیری و ساخت نهایی مجسمه‌ها، پایه‌ها و نصب سردیس‌ها، شاهد پرده‌برداری از این آثار بودیم .

نوروززاده همچنین از نامگذاری خیابان‌های اصلی به نام سرداران شهید در مکان‌های نصب سردیس‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا این آثار شهدا در جای جای این شهر و دیار برجسته‌تر شود .

ساخت این آثار و نصب پایه‌های آنها مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال را به خود اختصاص داده که شامل سردیس سرداران شهید تفکری، شهید شاهپورزاده، شهید طالعی، شهید اکبریان، شهید ابوطالبی و مشاهیرحاج شیخ محمد تقی و آیت االله میرغنی زاده است.
 

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..