آغاز بیمه قالیبافان بدون بیمه استان یزد

no-thumbs

رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت ، معدن و تجارت یزد گفت: بافندگان فرش دستباف که موفق به استفاده یا برقراری بیمه قالیبافی نشده اند ، می توانند زیرپوشش بیمه روستایی و عشایری قرار می گیرند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدمهدی نبی زاده   گفت: براساس تفاهم نامه همکاری فی مابین « صمت» یزد و صندوق بیمه عشایری و روستایی استان بافندگان فرش دستباف و رشته های مرتبط می توانند زیرپوشش بیمه یادشده قرار گرفته و از مزایای آن شامل مستمری بازنشستگی و از کارافتادگی بهره مند شوند.

وی افزود: بیمه شدگان می توانند با در دست داشتن معرفی نامه و یا کارت شناسایی قالیبافی مورد تأیید اتحادیه های بافندگان به شعبه ها و کارگزاری های بیمه عشایری و روستایی زیرپوشش بیمه یادشده قرار گیرند.
رئیس اداره فرش دستباف سازمان  صنعت ومعدن استان  یزد در  خصوص  مزایای این بیمه  اشاره کرد : امکان انتقال سوابق پرداختی این صندوق به تمام بیمه های اجباری و بالعکس ، پرداخت ۲ برابری حق بیمه از سوی دولت و کارفرما بودن دولت و پرداخت حقوق بیمه به صورت سالانه بخشی از مزایای بیمه روستایی است.
نبی زاده امکان استفاده از مستمری های بازنشستگی ، از کار افتادگی ، فوت ، نقص عضو، و امکان استفاده افراد تحت تکفل از مستمری و سهولت برقراری بیمه برای متقاضیان را از دیگر مزایای این بیمه اعلام کرد.
وی اضافه کرد: متقاضیان از ۱۸ تا ۵۰ سالگی می توانند بیمه شوند و سن بازنشستگی نیز ۶۵ سال و از کارافتادگی در حین کار بلافاصله و از کارافتادگی ناشی از مسائل غیرکار پس از یکسال است.
هم اکنون ۴۰ هزار بافنده فعال فرش دست‌باف، سالانه ۲۰۰ هزار مترمربع فرش در سبک و سیاق کاشان، نائین و تبریز و در رج ‌شمارهای ۲۵ تا ۶۰ تولید می‌ کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..