نشست کتابخوان و حمایت از مولفان محور فعالیت کتابخانه های یزد

no-thumbs

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد گفت: برگزاری نشست های کتابخوان به صورت عمومی و تخصصی با مشارکت اقشار مختلف مردم ،حمایت و همراهی با مولفان جزو برنامه های مهم و محوری این اداره کل است.

به گزارش یزدی نیوزرقیه دوست فاطمی ها، در آیین رونمایی از کتاب « طرب سرای محبت » در جمع مسوولان و مردم مهریز افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با برگزاری نشست های کتابخوان بسیار اثر بخش است.
وی بدون اشاره به آمار ادامه داد: در یکسال گذشته در یزد و ۹ شهرستان دیگر استان با حضور اقشار مختلف مردم و علاقه مندان ، نشست های مختلف کتابخوان برای معرفی کتاب ها برگزار شده است.
این مسوول اظهار کرد: این نشست ها که همچنان با قوت ادامه خواهد داشت نقش اساسی در ترویج فرهنگ مطالعه در بین مردم و جوانان و ایجاد انگیزه در معرفی آثار دارد .
دوست فاطمی ها، گفت: از دیگر برنامه های بسیار خوب و لازمی که باید همواره با همکاری سایر بخش ها در استان پیگیری و اجرایی شود حمایت و همراهی از تمام مولفان است.
وی تصریح کرد: تهیه و چاپ آثار جدید توسط مولفان بر حسب نیاز نقش اساسی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و گسترش مطالعه در جامعه و جوانان دارد .
در آیین یادشده که فرماندار و جمعی از مسوولان و اهالی کتاب مهریز نیز حضور داشتند از کتاب طرب‌ سرای محبت نوشته علی اصغر مطهری‌نیا استاد دانشگاه و از نیروهای دانشگاهی بومی منطقه رونمایی شد.
همچنین جمعی از حاضران به نقد محتوای این کتاب پرداختند و در ادامه نیز مطهری‌نیا در مورد محتوای اثر خود و دلایل نگارش آن مطالبی بیان کرد.
همچنین با اهدای لوح سپاس و هدایایی از مولف کتاب طرب سرای محبت و ۱۵ تن از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی از کتاب « اشک باید راز دار باشد» که در ایام ماه محرم و به همت اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز برگزار شده بود با اهدای جوایزی تجلیل شد.
مهریز ۱۱باب کتابخانه عمومی با ۱۲۰ هزار نسخه کتاب دارد.

بخش نظردهی بسته شده است..