رونق صنعت گردشگری اولویت جدی مدیریت گردشگری یزد

به گزارش یزدی نیوز«مجتبی فرهمند» در جلسه هم‌اندیشی کارگروه گردشگری جمعه‌های یزد که با موضوع توسعه پایدار گردشگری معماری در استان برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد زمینه توسعه مدیریت شهر تاریخی یکی از اولویت‌های اجرایی در راستای حفاظت از ظرفیت‌های گردشگری است.

وی با بیان این‌که تمام زیرساخت‌های مدیریت شهر تاریخی یزد به بازبینی جدی نیاز دارد،‌افزود:‌ زیرساخت‌های اقامتی، حمل و نقل، اطلاع‌رسانی و خدماتی شهر یزد باید متناسب با توسعه گردشگری ارتقا یابند.

مدیر یاپگاه میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به راه‌اندازی ۱۰ کارگروه  مدیریت شهر تاریخی، گفت: ارتقای سطح زندگی در شهر تاریخی در دستور کار ویژه میراث فرهنگی در بافت تاریخی است.

فرهمند در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:‌ در سیاست‌های توسعه گردشکری استان یزد بحث بوم‌گردی به عنوان راهی برای ذینفع کردن ساکنین بافت از توسعه گردشگری مدنظر قرار گرفت که متأسفانه با تبدیل شدن بوم‌گردی به هتل‌های بی‌کیفیت تاکنون این امر محقق نشده است.

این مقام مسئول در ادامه شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد را متولی اصلی مدیریت شهر تاریخی دانست و بیان کرد: رونق صنعت گردشگری، توسعه حفاظت محور و حفاظت از ظرفیت‌های تاریخی شهر یزد،‌ رویکرد و اولویت‌های جدی مدیریت گردشگری شهر تاریخی یزد است.

وی با بیان این‌که حفاظت از ‌ظرفیت‌های گردشگری یزد مستلزم همکاری و همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی،‌نظارتی و مردم شهر است، گفت: تدوین و انتشار کتابچه راهنمایی حفاظت از بافت تاریخی یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی یزد در پایان ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تقویت زیرساخت‌های موجود در راستای توسعه گردشگری را یکی از ضرورت‌های اجرایی قبل از اهدا لوح ثبت جهانی یزد به رییس جمهور است.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..