نظارت بیشتر بر نحوه ساخت و سازها در استان یزد

no-thumbs

مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: شهرداری ها و اعضای شوراهای اسلامی در چارچوب مقررات باید بیش از گذشته بر نحوه ساخت و سازها در سطح استان نظارت ببیشتری داشته باشند تا از بروز برخی مشکلات هنگام وقوع زلزله و سایر حادثه ها جلوگیری شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمود شاکری شمسی  در آئین تکریم و معارفه شهردار مهریز افزود: شهرداری ها نباید به هیچ وجه به ساختمان های بدون مجوز اجازه ساخت و ساز دهند که هرگونه کوتاهی و بی توجهی به آن نوعی خیانت محسوب می شود.
وی ادامه داد: شهرداران و شوراهای اسلامی در شهر و روستاها نباید در قبال برخی ساخت و سازهای غیر استاندارد چشم پوشی کنند بلکه باید با جدیت در مقابل بی قانونی ها ایستادگی نمایند.
این مسوول تصریح کرد: برخورد جدی و نظارت و پیگیری های لازم در مقابل ساخت و سازهای غیر مجاز یک تکلیف قانونی است که به نفع مردم و جامعه است و همه باید در قبال آن احساس وظیفه کنند.
شاکری شمسی گفت: اگر همه مسوولان و بخصوص شهرداران وظایف خود را در عمل در خصوص ساخت و ساز ها انجام دهند قطعا جلو بسیاری از حوادث و خسارت ها گرفته می شود.
وی همچنین به رسیدگی و تکریم به ارباب رجوع در شهرداری ها به عنوان یک وظیفه مهم اشاره کرد و تصریح نمود: مردم از اینکه در برخی شهرداری ها امور آنها خیلی به کندی صورت می گیرد ناراضی هستند.
این مسوول اظهار داشت: باید در حد امکان نسبت به برنامه ریزی درست و مدون برای کوتاه کردن جریان کارها اقدام شود و همچنین برای در آمد پایدار شهرداری ها باید فکر اساسی کرد.
شاکری شمسی گفت: توجه به مدیریت هزینه ها ، بهره گیری از ظرفیت های گردشگری و جلب مشارکت تمام شهروندان و مسوولان برای انجام امور مختلف شهرها و روستاها یک ضرورت است.
مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری یزد خاطر نشان کرد: برای داشتن شهر و روستایی موفق در بخش های مختلف باید از تمام افراد دلسوز و علاقمند بنحو شایسته استفاده کرد.
شاکری شمشی به اهمیت فعالیت های فرهنگی در کنار برنامه های عمران شهری و روستایی یک عنوان یک تکلیف برای شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستاها اشاره کرد.
در این مراسم امام جمعه و فرماندار مهریز بر ضرورت همکاری تمام مسوولان اجرایی این شهرستان با شهردار و شورای اسلامی شهر و توجه به مسائل فرهنگی در کنار برنامه های عمرانی تاکید کردند.
در این مراسم ضمن قدردانی از عباسعلی زارع به جای وی احمد آخوندی به عنوان شهردار جدید مهریز معرفی شد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..