سفید بیان کرد:

عامل اصلی افزایش بیکاری در شهر یزد چیست؟

یکی از دلایل افزایش بیکاری در شهر یزد مهاجرت از کشورهای خارجی از جمله افغانستان به این شهر است که مهاجران از امکانات شهری استفاده می کنند و فضای کار را اشغال کرده اند.

به گزارش یزدی نیوزرئیس شورای شهر یزد با اشاره به این که میزان بیکاری در شهر یزد بالای ۱۳ درصد است، گفت: یکی از دلایل افزایش بیکاری در شهر یزد مهاجرت از کشورهای خارجی از جمله افغانستان به این شهر است که مهاجران از امکانات شهری استفاده می کنند و فضای کار را اشغال کرده اند.

غلامعلی سفید با بیان این که مشکل آب و مهاجرت از معضلات اصلی شهر یزد است، د اظهار داشت: شهرداری یزد قصد دارد تا آب فضاهای سبز را از آب شرب انتقالی جدا کند، به همین منظور این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و با اداره آب و فاضلاب استانداری و منطقه ای رایزنی هایی صورت گرفته است.

جدا کردن آب شرب از آب آلوده شهری به منظور استفاده در فضای سبز

وی در رابطه با جداکردن آب شهری از سایر منابع آبی، گفت: با کمک وزارت نیرو و مسوولین دستگاه های مختلف همگی بسیج شده ایم تا آب آلوده شهری و چاه های مشکل دار را برای فضای سبز از جمله درخت کاری در سطح شهر استفاده کنیم و بدین ترتیب آب شرب را برای فضاهای سبز استفاده نکنیم.

سفید با بیان این که مهاجرت دومین معضل شهر یزد است، افزود: با توجه به این موضوع که شهر یزد یک شهر جهانی شده و مهاجرت نیروها به سمت یزد بسیار است، علی رغم انتقال آب به یزد متاسفانه این موضوع موجب رفع بیکاری نشده و به همین نسبت مشکل بیکاری در سطح شهر دو برابر شده است.

افزایش بیکاری در شهر یزد نسبت به گذشته

به گزارش ایسکانیوزوی با اشاره به این که میزان بیکاری در شهر یزد بالای ۱۳ درصد است، ادامه داد: یکی از دلایل افزایش بیکاری در شهر یزد مهاجرت از کشورهای خارجی از جمله افغانستان به یزد است که مهاجران از امکانات شهری استفاده و حتی فضای کار را اشغال کرده اند.

سفید افزود: فرهنگ یزد فرهنگ دست نخورده ای بوده است اما با حضور مهاجران این فرهنگ یک دست، تخریب شده است.

وی با اشاره به این که یزد از نظر گردشگری دارای پتانسیل های بسیاری است، اظهار داشت: موضوع جهانی شدن شهر از نقاط قوتی است که می توان برای افزایش این نقطه قوت برنامه هایی از جمله چگونگی ورود و اسکان گردشگران در شهر و مشخص کردن مسیرهای گردشگری برای گردشگران را مدیریت کرده تا بتوانیم محدوده های قدیمی شهر را بیشتر تعریف کنیم.

رئیس شورای شهر یزد همچنین در پایان گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری خارجی به اشکال مختلف در شهر در حال انجام است. 

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..