به این دلیل با معده خالی قهوه نخورید

no-thumbs

عصر ایران نوشت: نوشیدن قهوه می‌تواند تولید اسید در معده را افزایش دهد و اگر پیش از این کار چیزی نخورده باشید، اسید می‌تواند به پوشش داخلی معده آسیب وارد کرده و موجب سوء هاضمه و سوزش سر دل شود.

به گزارش یزدی نیوز«برای بسیاری از مردم جهان نوشیدن قهوه صبحگاهی یک ضرورت محسوب می‌شود. شاید هیچ زنگ هشداری بهتر از یک لیوان گرم از نوشیدنی مورد علاقه شما نباشد. همچنین، نیازی نیست درباره این عادت روزانه خود احساس گناه داشته باشید. نوشیدن قهوه می‌تواند فواید سلامت مختلفی را ارائه کند که از آن جمله می‌توان به محافظت از مغز در برابر زوال عقل اشاره کرد اما باید یک نکته را به خاطر داشته باشید و آن عدم نوشیدن قهوه با معده خالی است.

قهوه می‌تواند تاثیری جدی بر دستگاه گوارش شما داشته باشد. نوشیدن قهوه می‌تواند تولید اسید در معده را افزایش دهد و اگر پیش از این کار چیزی نخورده باشید، اسید می‌تواند به پوشش داخلی معده آسیب وارد کرده و موجب سوء هاضمه و سوزش سر دل شود. این شرایط برای قهوه بدون کافئین نیز صادق است.

اما این تنها خطر مرتبط با نوشیدن قهوه با معده خالی نیست. انجام این کار می‌تواند موجب عصبانیت، آشفتگی و اثرات دیگر، از جمله تغییرات خلقی شود. همچنین، نوشیدن قهوه با معده خالی می‌تواند موجب افزایش نشانه‌های اضطراب شود و ضربان قلب، تحریک‌پذیری و ناتوانی در تمرکز را افزایش دهد.

نوشیدن قهوه به تنهایی هنگام صبح می‌تواند ریتم شبانه‌روزی را نیز تخریب کند. زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، ساعت داخلی بدن انسان هورمونی به نام کورتیزول را ترشح می‌کند و احساس هوشیاری و انرژی را در شما ایجاد می‌کند. با این حال بر خلاف انتظار شما، پژوهش‌ها نشان داده‌اند که مصرف قهوه موجب کاهش سطوح کورتیزول می‌شود. در نتیجه، نوشیدن قهوه صبحگاهی می‌تواند بیشتر احساس خواب آلودگی را در فرد ایجاد کند.

البته افراد بسیاری سال‌هاست با معده خالی قهوه مصرف می‌کنند و احساس یا شرایط ناخوشایندی برای آنها شکل نمی‌گیرد. اگر این وضعیت برای شما نیز صدق می‌کند می‌توانید همچنان به نوشیدن قهوه صبحگاهی خود ادامه دهید! اما برای افراد دیگر نوشیدن قهوه همراه با صبحانه‌ای کامل یا حداقل در شرایطی که معده خالی نیست، توصیه می‌شود.»

بخش نظردهی بسته شده است..