در 48 ساعت گذشته:

۱۰نفر یزدی در اثر گاز گرفتگی روانه بیمارستان شدند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد گفت: انتشار گاز مونوکسید کربن در 48 ساعت گذشته موجب مسمومیت 10 نفر شد که از این تعداد پنج نفر مربوط به شهرستان یزد و بقیه مربوط به شهر عقدا از توابع شهرستان اردکان است.

به گزارش یزدی نیوزاحمد دهقان  افزود: پنج نفری که در یزد دچار مسمومیت شدند، چهار نفر در محله اسکان و یک نفر نیز در شهر یزد زندگی می کردند.
وی ادامه داد: این افراد بعد از انتقال به بیمارستان، درمان و ترخیص شدند و در حال حاضر با مشکل خاصی رو به رو نیستند.
این مسوول اظهار کرد: استفاده از بخاری‌های گازسوز غیراستاندارد و نصب ناصحیح آن علت اصلی گازگرفتگی و مسمویت ها با گاز مونوکسید کربن است که اتفاق می افتد .
دهقان یادآور شد: عموم شهروندان در طول سال و به خصوص در فصل سرما که از بخاری های گازسوز استفاده می کنند با رعایت استانداردها در نصب بخاری نسبت به شناسایی علائم گاز گرفتگی اقدام تا از خطرهای احتمالی جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: گاز منوکسیدکربن هیچ گونه رنگ و بویی ندارد و در اثر سوخت ناقص مواد سوختی و به خصوص در فضای بسته ایجاد می شود بنابراین استفاده از آبگرمکن یا بخاری های مستعمل یا دارای نقص فنی و بدون دودکش بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت ناشی از این گاز را تشکیل می دهد.
این مسوول اشاره ای به افراد دچار مسمومیت ناشی از گاز مونوکسیدکربن در سال ۱۳۹۶ و همچنین پارسال در استان یزد نکرد.
این استان یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۶۰ درصد آن در شهرستان یزد زندگی می کنند، عقدا با حدود هشت هزار نفر جمعیت جزو شهرستان اردکان است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..