ارسال ۸ محموله کمک بسیجیان یزد به زلزله‌زدگان کرمانشاه

no-thumbs

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد با اشاره به زلزله اخیر در مناطق غرب کشور گفت: بیش از ۸ محموله کمک بسیجیان یزد به زلزله‌زدگان ارسال شده است.

به گزارش یزدی نیوزرضا پور شمسی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد اذعان کرد: بسیج نهاد مردمی بی‌نظیر در دنیا است که با اندیشه‌های ناب معمار کبیر انقلاب شکل گرفت.
پورشمسی با بیان اینکه سی و هشتمین سالگرد تشکیل بسیج امسال با شعار «بسیج، مظهر مردم‌سالاری دینی» همراه است، تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری بسیج یعنی آمادگی و احساس تکلیف در همه لحظات و بسیجیان یزدی نیز سعی دارند در عرصه‌های مختلف آمادگی خود را حفظ کنند.
وی با اشاره به عناوین هفته بسیج که از ۲۹ آبان ماه آغاز می‌شود و تا پنجم آذرماه نیز ادامه دارد، گفت: «بسیج، اقتصاد مقاومتی و سازندگی»، «بسیج، محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی»، «بسیج، اندیشه‌ورزی و تولید علم»، «بسیج، مسجد محوری و ولایتمداری»، «بسیج، جهاد کبیر و عمل انقلابی»، «بسیج، اعطای فرهنگی و اجتماعی» و «بسیج، دولت مقاومت و استکبارستیزی» از عناوین روزهای هفته بسیج در سال جاری است.
این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد مردم یزد بسیجی هستند، تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری هر آن‌کس که دل در گرو انقلاب اسلامی داشته باشد، بسیجی است و همه مردم یزد بالقوه بسیجی هستند.
پور شمسی از اجرای بیش از ۸۰۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج در شهر یزد خبر داد و افزود: این برنامه‌ها در قالب ۲۰۰ عنوان برنامه ازجمله برپایی نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی، تقدیر از چهره‌های نخبه علمی و فرهنگی بسیج، برگزاری کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، تأمین جهیزیه برای نوعروسان محروم، همایش دوچرخه‌سواری، المپیاد بسیج ورزشی و مساجد، برپایی صبحگاه مشترک ویژه نیروهای مسلح و بسیجی، غبارروبی گزار شهدای بسیج، ارائه خدمات درمانی به بسیجیان، برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم و … اجرا خواهد شد.
وی برپایی نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی با حضور تولیدکنندگانی که با کمک بسیج توانسته‌اند در این عرصه فعالیت کنند در هفته بسیج را یادآور شد و تصریح کرد: بسیج در زمینه فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کند؛ تقدیر از اصنافی که با محوریت اقتصاد مقاومتی فعالیت کرده‌اند از دیگر برنامه‌های ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد به مناسبت هفته بسیج است.
پورشمسی در مورد برگزاری کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: این برنامه در هفته بسیج بنا به نیاز مناطق مختلف شهر برگزار خواهد شد و بیشتر بر روی مناطق اسکان و حسن‌آباد تمرکز دارد.
وی دیدار با ۲۳۰ خانواده شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد و گفت: تأمین ۱۲ جهیزیه کامل با محوریت کالای ایرانی برای نوعروسان محروم در شهرستان یزد در هفته بسیج انجام خواهد گرفت.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی در خصوص کلنگ زنی ساخت سالن فوتسال در منطقه محروم اسکان در هفته بسیج، اذعان کرد: جمعیت زیادی در منطقه محروم اسکان زندگی می‌کنند و از فضای ورزش محروم هستند؛ قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه با اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار اولیه در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع سالن فوتسال احداث خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زلزله اخیر در مناطق غرب کشور اذعان کرد: بیش از ۸ محموله کمک بسیجیان یزد به زلزله‌زدگان ارسال شده است.
پورشمسی با بیان اینکه بسیجیان یزدی در همان آغازین لحظات وقوع زلزله کمر همت بسته و برای یاری زلزله‌زدگان تلاش خود را به کار گرفتند، تصریح کرد: بسیاری از پایگاه‌های بسیج بدون هیچ‌گونه ابلاغیه‌ای و به‌صورت آتش به اختیار اقدام به جمع‌آوری اقلام موردنیاز برای زلزله‌زدگان کرده و درنهایت تاکنون بیش از ۸ کامیون از این اقلام به استان‌های زلزله‌زده ارسال شده است.
وی از آمادگی تیم‌های مختلف امداد و نجات، آواربرداری، فنی و عمرانی بسیجیان یزدی خبر داد.

بخش نظردهی بسته شده است..