استان یزد از لحاظ تعداد موقوفات رتبه ۵ کشور را دارد

no-thumbs

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: استان یزد از لحاظ تعداد موقوفات رتبه ۵ کشور را دارد که این نشان از نوع دوستی مردم این استان است.

به گزارش یزدی نیوزحسین زارع زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در دیدار با استاندار یزد اظهار کرد: استان یزد از لحاظ تعداد موقوفات رتبه ۵ کشور و تعداد رقبات رتبه ۹ کشور را دارد و این نشان از نوع دوستی مردم استان یزد است که در مواجهه با استان های خراسان و فارس و تهران که هم وسعت و هم تعداد جمعیت بیشتری دارند یزدی ها در رتبه ۵ کشور قرار دارد.
حجت الاسلام زارع زاده افزود: با توجه به اینکه ۷۰ درصد موقوفات ما در استان یزد،  کشاورزی است لذا از نظر درآمدی در جایگاه ۱۶ هستیم که پدیده خشکسالی باعث شده از نظر در آمد پایین تر قرار گیریم.
وی ادامه داد: با توجه به حرکت هایی که خوشبختانه طی سال های اخیر انجام شده فعالیت هایی جهت بهسازی و تغییر رویکرد در این زمینه انجام شده و با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده ان شاءالله از نظر درآمدی نیز وضعیت بهتری را خواهیم داشت.
زارع زاده گفت: عمدتا این اشتباه در بین مردم و گاها مسئولان وجود دارد که وضعیت در آمدی اوقاف خوب است در حالی که ما امین واقف هستیم و همچون یک کارمند بانک که فقط امین پول مردم است ما نیز طبق نظر واقف و فقط بنا بر دستور واقف که مشخص شده باید هزینه کنیم و یک ریال حق جابجایی از نظر شرعی و قانونی نداشته و نداریم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: متاسفانه هنوز این اداره کل ساختمان دولتی ندارد و خودمان نیز مستاجر موقوفه هستیم باتوجه اینکه ۱۱ اداره اجرایی  و همچنین مجموعه اداره کل را در استان داریم ولی از نظر اعتبارات در نهادهای آخر قرار داریم و تقاضای مساعدت بیشتری را داریم.
یادآور می شود در این نشست مهدیان، مدیرعامل بنیاد توسعه موقوفات استان یزد و تربتی معاونت اداره کل، حجت السلام کرمی رییس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد نیز گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه نمودند.

منبع: ایکنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..