۳۰ دستگاه کامیون حامل کمک یزدی ها به کرمانشاه ارسال شد

no-thumbs

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با بیان اینکه پلاستیک، لوازم گرمایشی و بهداشتی و نیز شیر خشک مورد نیاز زلزله زدگان غرب کشور است، گفت: تاکنون 30 دستگاه کامیون و تریلر اقلام ضروری اهدایی مردم این استان به مناطق زلزله زده غرب کشور به کرمانشاه ارسال شده است.

به گزارش یزدی نیوزهادی هادی نسب با تشکر از مردم نوع دوست استان اظهار کرد: مهمترین کالاهای اهدایی شامل ۲ هزار و ۴۶۰ دستگاه چادر گروهی ، ۲ هزار تخته موکت ،۲۶ هزار و ۶۱۶ قوطی کنسرو، ۸۰هزار قرص نان ،یکهزار و ۵۰۰بسته بطری آب معدنی ۱.۵ لیتری و ۲هزار کیلوگرم حلوا ارده است.
وی با بیان اینکه این اقلام با محور جمعیت هلال احمر استان یزد ارسال شد، افزود: هم اکنون موجودی اقلام اهدایی مردم در انبار هلال احمر ۲ هزار و ۸۹۲ بسته آب معدنی ۱.۵ لیتری ، ۶هزار و ۴۴۶تخته پتو، ۱۱هزار و ۹۳۸ عدد کنسرو، پنجهزار و ۲۵۹ ثوب البسه ، ۲۵۰ دستگاه چادر ، ۷۳۷ بسته نان خشک، تعدادی فرش ، روفرشی ، موکت ، کیک ، بیسکویت و لبنیات است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد تاکید کرد: بنا بر اعلام رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ، موجودی مواد خوراکی و غذایی در مناطق زلزله زده به همت مردم نوعدوست ایران مازاد بر نیاز است،هم اکنون نیاز به تأمین پلاستیک، لوازم گرمایشی، لوازم بهداشتی و شیر خشک است.
هادی نسب تأکید کرد: جمع آوری و ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی همچنان تداوم دارد و در کنار این کمک ها، کاروان هایی به صورت خودجوش کمک های مردمی را جمع آوری و به مناطق زلزله زده ارسال و توزیع کردند.
وی ادامه داد: انتظار می رود به منظور برنامه ریزی، قبل از ارسال هرگونه محموله ای با جمعیت هلال احمر به شماره ۱۱۲ هماهنگی شود.
زمین لرزه ای به بزرگی ۷ و ۳ دهم ریشتر در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه و ۱۶ ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی ۴۵.۹، عرض جغرافیایی ۳۴.۸۴ و عمق ۱۱ کیلومتری زمین بوده است.
در این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و ۹۵۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد شد و ۴۳۲ نفر کشته و ۹ هزار و ۳۸۸ مجروح شدند.
یکهزار و ۱۱ نفر در کرمانشاه و ۳۴۰ تن در بیمارستان های تهران، البرز و همدان بستری هستند.
به گفته استاندار کرمانشاه، براساس برآوردهای انجام شده براثر این زلزله به ۴۰ هزار واحد مسکونی در محدوده غرب استان خسارت های کلی و جزیی وارده شده است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..